Aanvalkaart

Uit KHWiki NL

Aanvalkaarten (Attack Cards) verschijnen in Kingdom Hearts: Chain of Memories en Kingdom Hearts Re:Chain of Memories als een type speelkaarten die Sora en Riku hun wapen laat gebruiken. Ze kunnen herkend worden aan hun rode rand. Zestien Aanvalkaarten beelden de Sleutelzwaarden en het zwaard af die Sora en Riku in Kingdom Hearts gebruikten. De enige Sleutelzwaarden die ontbreken zijn de Jungle Koning, die verwijderd was omdat de Edgar Rice Burroughs estate Disney verbood om Tarzan opnieuw te gebruiken, en het Sleutelzwaard van Harten van Mensen, die weggelaten was vanwege verhaal problemen. De originele set Aanvalkaarten bevat twee Sleutelzwaarden die geïntroduceerd werden in Kingdom Hearts Final Mix: Diamantstof en Enkel-Gevleugelde Engel. Kingdom Hearts Re:Chain of Memories introduceert zes extra Aanvalkaarten die gebaseerd zijn op Sleutelzwaarden die Sora krijgt in Kingdom Hearts II, die verkregen kunnen worden na het uitspelen van het spel. Elke Aanvalkaart kan alleen gebruikt worden om normale aanvallen uit te voeren, maar ze kunnen ook worden gecombineerd met andere Aanvalkaarten of Magie, Summon, Voorwerp en Vriend Kaarten om verschillende aanvallen en spreuken uit te voeren die anders niet beschikbaar zijn. Vele van deze combinaties zijn variaties van de speciale aanvallen uit Kingdom Hearts, zoals Strike Raid of Ragnarok.

Aanvalkaarten zijn beshcikbaar in zowel Sora's Verhaal als Reverse/Rebirth, maar worden alleen gebruikt door Sora en Riku, met uitzondering van het gevecht met Zexion waarin hij Riku's kaarten kan stelen. Sora kan ook een speciale versie van de Koninkrijkssleutel gebruiken tijdens de Bumble-Rumble mini-game, en Riku kan een neppe versie van de Zieleneter gebruiken tijdens het gevecht met Zexion.

Lijst van Aanvalkaarten[bewerken]

Sora's tale[bewerken]

Kaart Naam Locatie Beschrijving
Koninkrijkssleutel Beschikbaar vanaf het begin. Niet erg krachtig, maar erg betrouwbaar en gemakkelijk te hanteren.
Vrouwe Fortuna Wonderland Een gebalanceerd wapen dat makkelijk te hanteren is.
Olympia Olympus Colosseum Krachtig met een snel herstel na kaart breuken.
Drie Wensen Agrabah Redelijk sterk met een snelle zwaai.
Wensster Monstro Niet heel sterk, maar heel makkelijk te hanteren.
Pompoenhoofd Halloween Stad Gemakkelijk te hanteren met een snel herstel na kaart breuken.
Krabbenklauw Atlantica Gemakkelijk te hanteren met een indrukwekkende hersteltijd na kaart breuken.
Feeënharp Nooitgedachtland Gemakkelijk te hanteren met een formidabele zwaai snelheid.
Goddelijke Roos Holle Bastion Beschikt over een krachtige slag en snelle zwaai.
Spreukbinder Vind Uil.[KHCoM]
Kist op Teigetjes Speelplaats.[Re:CoM]
Een speciale Aanvalkaart met bliksem-gebaseerde aanvallen.
Metalen Chocobo 1e Olympus Colosseum Beloning Een speciale Aanvalkaart die door fysieke verdedigingen heen kan breken. Een beetje lastig om te hanteren.
Leeuwenhart 1e Traverse Stad Beloning Een speciale Aanvalkaart met vuur-gebaseerde aanvallen.
Eedhouder Praat met Naminé na het verslaan van de Duisterkant. Een evenwichtig wapen met een heel sterke stoot.
Vergetelheid Praat met Naminé na het verslaan van Larxene. Een speciale aanvalkaart die door fysieke verdedigingen kan breken. Eerste-klas kracht.
Ultieme Wapen Kasteel Vergetelheid Buit[1] De sterkste Aanvalkaart die te vinden is.
Diamantstof 11e-13e verdieping Buit[2] Een speciale Aanvalkaart met IJs-gebaseerde aanvallen. Krachtig en het gemakkelijkst te hanteren.
Enkel-Gevleugelde Engel 11e-13e verdieping Buit[2] Een speciale Aanvalkaart met Vuur-gebaseerde aanvallen. Buitengewoon combo einde.
Sterrenzoeker[Re:CoM] 2e Kasteel Vergetelheid Beloning[3] Een Aanvalkaart met een krachtig combo einde en de kortste herstel tijd van kaartbreuken.
Monochroom[Re:CoM] 2e Olympus Colosseum Beloning[3] Een speciale Aanvalkaart die door fysieke verdedigingen heen kan breken. Heeft tijd nodig om te herstellen van kaart breuken.
Volg de Wind[Re:CoM] 2e Nooitgedachtland Beloning[3] Een evenwichtig wapen met een krachtige stoot en een korte herstel tijd van kaart breuken.
Verborgen Draak[Re:CoM] Traverse Stad Buit[3] Een Aanvalkaart met zwakke slagen maar krachtige combo eindes.
Foton Debugger[Re:CoM] 2e Eilanden van het Lot Beloning[3] Een speciale Aanvalkaart met bliksem-gebaseerde aanvallen.
Band van Vuur[Re:CoM] 2e Halloween Stad Beloning[3] Een speciale aanvalkaart met vuur-gebaseerde aanvallen. Deelt uitzonderlijk sterke slagen uit.
Eenzame Gloed[KHHD] Traverse Stad Buit[4] Een aanvalkaart met zwakke slagen, maar krachtige combo sluiters.
Totale Eclips[KHHD] 2e Olympus Colosseum Belining[4] Een speciale Aanvalkaart die door fysieke verdedigingen heen kan breken. Heeft tijd nodig om te herstellen van Kaart Breuken.
Middernacht Brul[KHHD] 2e Nooitgedachtland Beloning[4] Een gebalanceerd wapen met een krachtige stoot en een korte hersteltijd na Kaart Breuken.
Twee Worden Eén[KHHD] 2e Eilanden van het Lot Beloning[4]
Sleutelzwaard[Re:CoM] Bumble-Rumble Geen beschrijving beschikbaar.

Reverse/Rebirth[bewerken]

Kaart Naam Locatie Beschrijving
Zieleneter Beschikbaar vanaf het begin. Reageert op duistere kracht. Riku's kracht is hoger wanneer hij duisternis gebruikt in een gevecht.
Nep Kaart[Re:CoM] Laat Zexion vallen tijdens gevecht. Een neppe Zieleneter die Zexion laat vallen en Riku verdoven als hij ze gebruikt.

Baas-Aanvalkaarten[bewerken]

Kaart Naam Techniek Beschrijving
Cloud Verticale Zwaai
(Vertical Swing?)
Cloud zwaait zijn zwaard omhoog en brengt matige schade toe aan Sora.
Climhazzard ???
Cloud Sonische Raas
(Sonic Rave?)
???
Climhazzard ???
Hades Vuurklauw
(Flame Claw?)
Hades wordt woedend en krauwt de speler met vlammende handen.
Kapitein Haak X Zwaai
(X Swing?)
???
Kapitein Haak Voortdurende Afschuddingen
(Continuous Shake-offs?)
???
Kapitein Haak Willekeurige Stoot
(Random Thrust?)
???
Rennende Stoot
(Rushing Thrust?)
???
Vexen Schild Klap
(Shield Blow?)
Vexen slaat naar de speler met zijn schild, waarbij een stekel van ijs uit de grond komt aan het eind van de combo.
Lexaeus Combo Aanval
(Combo Attack?)
Lexaeus slaat Riku twee keer, waarbij de tweede slag hem verdooft.
Lexaeus Tomahawk Schot
(Tomahawk Shot?)
Lexaeus gooit de tomahawk omhoog, waarna hij naar Riku stuitert en schade aanricht.

Zexion Nep Kaart
(Dummy Card?)
Een donkere vlam komt uit de grond, brengt schade toe en verdooft Riku. Dit wordt uitgevoerd met de kaarten die gestolen zijn uit Riku's deck.
Zieleneter Duistere Wraak
(Dark Revenge?)
Elk van de overlevende klonen van Zexion rent naar Riku toe en slaat hem met zijn gekopieerde Zieleneter. De ware Zexion voert dan een neerwaartse slag uit.
Axel Voortdurende Aanvallen
(Continuous Attacks?)
Axel slaaat Sora met twee chakrams twee keer - vijf keer als hij weinig HP heeft - met een hoge snelheid.
Axel Gooi & Vang
(Throw & Catch?)
Axel gooit een chakram naar Sora, gevolgd met een teleportatie om die chakram te vangen.
Marluxia Halvemaan Schokgolf
(Crescent Shockwave?)
Marluxia slaat met zijn zeis, wat een halvemaanvormige schokgolf uitzend die Sora schade toe kan brengen.
Marluxia Fantoom Sabel
(Phantom Saber?)
Een slag die lijkt op Zantetsuken die veel schade aanricht.
Larxene Voortdurende Aanvallen
(Continuous Attacks?)
???
Boze Raas
(Angry Rush?)
Larxene slaat Sora twee keer. Wanneer ze weinig HP heeft, slaat ze voer keer, gevolgd door een blikseminslag.
Larxene Mes Gooi
(Knife Throw?)
Larxene gooit haar messen naar Sora.
Riku Replica Verticale Zwaai
(Vertical Swing?)
De Riku Replica voert een sprong aanval uit, wat drie golven van energie afschiet.
Riku Replica Voortdurende Slagen
(Continuous Swings?)
De Riku Replica voert een snelle slag uit, gevolgd door een stoot.

Final Battles: The Riku Replica hurls the Soul Eater at the player in a Strike Raid-like fashion, followed by a close-range slash.

Riku Replica Afschudding
(Shake-off?)
De Replica voert een draai aanval uit.
Riku Replica N/A Deze kaart wordt allen gebruikt in Sleights.
Ansem Duistere Slag
(Dark Blow?)
???

Noten en Referenties[bewerken]

  1. Dit is alleen beschikbaar als er een compleet Reverse/Rebirth bestand is.
  2. 2,0 2,1 Dit is alleen beschikbaar na het verslaan van Marluxia.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 In de Engelse versie is dit alleen beschikbaar als er een compleet Reverse/Rebirth bestand is. In de Japanse versie is dit ook beschikbaar als er een compleet Kingdom Hearts II Final Mix bestand is.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Dit is alleen beschikbaar na het kijken van alle filmpjes van Kingdom Hearts 358/2 Days

Zie Ook[bewerken]