Bevroren Trots

Uit KHWiki NL
Kingdom Hearts II Final Mix
Bevroren Trots
(フリーズプライド Furīzu Puraido)
Frozen Pride
Bevroren Trots
Bevroren Trots
Bevroren Trots
Bevroren Trots
Kracht Magie
+5 +0
Vaardigheid
Geen
Koop Verkoop
Verkregen
Voorwerp Synthese
Kingdom Hearts II Final Mix
Bevroren Trots+
(フリーズプライド+ Furīzu Puraido+)
Frozen Pride+
Bevroren Trots
Bevroren Trots
Bevroren Trots
Bevroren Trots
Kracht Magie
+5 +0
Vaardigheid
MP Haastega
Koop Verkoop
Verkregen
Voorwerp Synthese
Kingdom Hearts 358/2 Days
Bevroren Trots
(フリーズプライド Furīzu Puraido)
Frozen Pride

"Een krachtig wapen dat de ware waarde van de gebruiker weergeeft."
Kracht Verdediging
+124 +4 +15 +0 +4
+30 +4 +10 +4 +19 +4
Vaardigheden
1: IJs Combo
2: Offensieve Blokkade
3: Combo-Blokkade
Verkregen
Niemand Kamer (Vexen)
Kingdom Hearts 358/2 Days
Bevroren Trots
(フリーズプライド Furīzu Puraido)
Frozen Pride

"Een extreem bekwaam wapen dat bruist met Magie en de kracht van ijs."
Kracht Verdediging
+100 +5 +15 +10 +5
+25 +5 +15 +5 +19 +5
Vaardigheden
1: Offensieve Blokkade
2: Magie Focus
3: IJs Kamer
Verkregen
Pandora's Kamer (Goofy)
Kingdom Hearts 358/2 Days
Bevroren Trots+
(フリーズプライド+ Furīzu Puraido+)
Frozen Pride+

"Een verbeterde Bevroren Trots.
Bruist met Magie en de kracht van ijs.
Extreem bekwaam."
Kracht Verdediging
+125 +1 +15 +10 +4
+30 +1 +15 +1 +19 +1
Vaardigheden
1: Offensieve Blokkade
2: Magie Focus
3: IJs Combo
Verkregen
Pandora's Kamer+ (Goofy)

De Bevroren Trots (フリーズプライド Furīzu Puraido?, Frozen Pride) is het wapen dat Vexen gebruikt in Kingdom Hearts: Chain of Memories en Kingdom Hearts II Final Mix. Ook kan hij hiermee uitgerust worden in Kingdom Hearts 358/2 Days. Het is ook een Schild voor Goofy in Kingdom Hearts II Final Mix en Kingdom Hearts 358/2 Days en kan worden verbeterd tot de Bevroren Trots+. Goofy's versie vertegenwoordigt Vexen en is ontworpen om op Vexens versie te lijken.

Ontwerp[bewerken]

De Bevroren Trots heeft de vorm van een omgekeerde traan met twee ovalen gaten aan elke kant. Hierdoor lijkt het vaag op een omgekeerd Niemand symbool. Aan de bovenkant van het schild zitten vier kleine punten en een grotere in het midden. Al deze punten zijn blauw en lijken op de punten uit het Niemand symbool. De rand van het schild is zilver en de voorkant is voornamelijk blauw, hoewel de onderste punt lichtblauw is. Er zit een omgekeerde, lichtblauwe driehoek aan de bovenkant van het schild en een lichtblauwe "V" in het midden. De binnenrand van het bovenste gedeelte is ook lichtblauw.

In Kingdom Hearts II Final Mix heeft de Bevroren Trots+ iets andere kleuren. De punten bovenop het schild en de lichtblauwe gedeeltes zijn nu rood, de rand is zwart en de rest van het schild is donker indigo.

In Kingdom Hearts 358/2 Days zijn de versies van Goofy en Vexen verschillend. Goofy's versie is precies hetzelfde als in Kingdom Hearts II Final Mix, maar Vexens versie is langer en dunner, de gaten zijn hier perfecte cirkels in plaats van ovalen en de punten zijn groter.

Gameplay[bewerken]

In Kingdom Hearts 358/2 Days bestaat Goofy's grond combo uit een opwaartse slag, gevolgd door een serie 360° draaien en eindigt met een opwaartse slag in combinatie met een lichte sprong. De lucht combo bestaat uit een opwaartse slag, gevolgd door een neerwaartse slag en eindigt met Goofy die ene achterwaartse salto doet, op het schild springt en het naar beneden duwt.

Vexens grond combo bestaat uit een horizontale slag links, gevolgd door een stoot en eindigt met Vexen die het schild naar voren duwt. De lucht combo bestaat uit een neerwaartse slag, gevolgd door een horizontale slag links en eindigt met een 360° draai van het schild.

Recepten[bewerken]

Kingdom Hearts II Final Mix[bewerken]

Het Gids tot Experimenteren recept wordt achtergelaten door Vexens Afwezige Silhouet. De Bevroren Trots is een rang S synthese voorwerp en kan worden verbeterd tot het Bevroren Trots+ recept.

Het Gids tot Experimenteren recept wordt achtergelaten door Vexens Afwezige Silhouet. De Bevroren Trots+ is een rang S synthese voorwerp en een verbetering van het Bevroren Trots recept.

Galerij[bewerken]