Diamantstof (Sleutelzwaard)

Uit KHWiki NL
Dit artikel gaat over het Sleutelzwaard. Misschien ben je op zoek naar andere gebruiken van Diamantstof.
Kingdom Hearts Final Mix
Diamond Dust Keychain KHFM.png
Diamond Dust Keychain KHFM.png
Diamantstof
(ダイヤモンドダスト 
Daiyamondo Dasuto
)
Diamond Dust
Diamantstof (Sleutelzwaard)
""
Kracht MP
+3 +3
Magieboost
Nee
Verkregen
Voltooi het Gouden Gevecht.
Kingdom Hearts: Chain of Memories
Diamantstof
(ダイヤモンドダスト 
Daiyamondo Dasuto
)
Diamond Dust

"Een speciale Aanvalkaart met IJs-gebaseerde aanvallen. Krachtig en het gemakkelijkst te hanteren."
Slag Stoot
B+ B+
Combo Sluiter Zwaaisnelheid
B
Breuk Herstel Benodigde CP
C
Element
IJs
Verkregen
11e-13e verdieping Buit[1]

De Diamantstof (ダイヤモンドダスト Daiyamondo Dasuto?, Diamond Dust) is een Sleutelhanger voor Sora's Sleutelzwaard in Kingdom Hearts Final Mix en Kingdom Hearts: Chain of Memories.

In Kingdom Hearts Final Mix wordt Sora beloont met de Diamantstof na het verslaan van de IJs Titaan in het Gouden Gevecht.

In Kingdom Hearts: Chain of Memories kan de Diamantstof gevonden worden in een kist op de 11e tot 13e verdieping.

Ontwerp[bewerken]

Dit Sleutelzwaard lijkt te zijn gemaakt van ijs en zowel de tanden als het teken aan de Sleutelhanger zijn sneeuwvlokken. Het toont enige gelijkenis met de Eedhouder. Het ketting-gedeelte van de Sleutelhanger is bevestigt aan het Sleutelzwaard door middel van een gouden ring en is gemaakt van gouden schakels, behalve de eerste schakel, die is gevormd als het hoofd van de IJs Titaan.

De naam van het Sleutelzwaard is gebaseerd op de traditionele aanval van de Final Fantasy summon Shiva.

Noten en referenties[bewerken]

  1. Dit is alleen beschikbaar na het verslaan van Marluxia.

Zie ook[bewerken]