Diepe Jungle

Uit KHWiki NL
Diepe Jungle

Deep Jungle KH.png
Engels Deep Jungle
Spel Kingdom Hearts

Bondgenoten Tarzan
Oorsprong Tarzan (1999)

Diepe Jungle is een wereld die verschijnt in Kingdom Hearts, gebaseerd op de Disney film Tarzan uit 1999. Het is het huis van Tarzan en zijn apenfamilie, samen met een paar onderzoekers die proberen meer te leren over de gorilla's.

Diepe Jungle is de enige Disney wereld uit de eerste Kingdom Hearts die niet verschijnt in Kingdom Hearts: Chain of Memories, enig ander spel, of de manga. Dit komt omdat Edgar Rice Burroughs' estate nog steeds de auteursrechten heeft van het karakter Tarzan.

Omgeving en Gebieden[bewerken]

Sora treedt Diepe Jungle alleen binnen in de Boomhut, waar hij tegen Sabor vecht en Tarzan ontmoet. Als Sora van de netten onder het huis naar beneden springt, belandt hij in de Tunnel, waar hij het save punt kan gebruiken, naar de Boomtop en Klimbomen gaan om terug te komen bij de Boomhut, of in het blok hout kan springen om het mini-spel Boom Surfen te beginnen.

Het Boom Surfen brengt het team naar het Kamp. In de Tent ontmoet het team Jane en kunnen ze gebruik maken van het save punt. De oostelijke uitgang van het kamp bij de kachel en experimententafel leidt naar de Nijlpaarden Lagune, wat alleen overgestoken kan worden door middel van zwemmen, goede timing, en goed gerichte sprongen. Boven de lagune bevinden zich twee gebieden, Lianen en Lianen 2, waar het mini-spel Liaan Slingeren gespeeld kan worden. Lianen 2 leidt weer terug naar de Klimbomen.

vanuit de noordelijke uitgang van het kamp kom je bij het Bamboe Struikgewas en daarna bij de Klif. Na het laatste gevecht krijgt het team toegang tot de Waterval Grot. Bovenaan de grot is een ingang naar de Grot van Harten, het hart van Diepe Jungle en de locatie van het Sleutelgat.

Verhaal[bewerken]

Kingdom Hearts[bewerken]

In het Gummi Schip ruziën Donald en Sora of ze wel of niet moeten landen in Diepe Jungle. Sora zegt dat Kairi en Riku daar kunnen zijn, maar Donald zegt dat De Koning nooit in zo'n afgelegen plaats zou zijn en dat ze verder moeten. Sora smeekt Donald om te landen zodat ze kunnen kijken, maar als Donald weigert , vecht Sora met hem over de controle, waardoor het Gummo Schip neerstort op de wereld en Sora, Donald en Goofy scheidt. Sora valt in een boomhut, waar hij aangevallen wordt door Sabor, maar wordt gered door Tarzan. Daarna brengt Tarzan hem naar een tent, waar hij Jane en Clayton ontmoet en wordt herenigd met Donald en Goofy. Ze hadden een Gummi Blok gevonden en denken dat de Koning hier toch is.

De Hollow Bastion dia.

Sora wil weten of Tarzan Kairi en Riku gezien heeft, dus verzamelen ze dia's voor Jane om haar te helpen communiceren. Eén van de dia's toont Hollow Bastion, wat Sora vaag herkend, hoewel hij niet weet hoe, aangezien hij de Eilanden van het Lot nooit heeft verlaten, maar dit déjà vu komt van Kairi's hart dat in hem slaapt.

Jane vraagt aan Sora of hij de gorilla's wil ontmoeten, waarop hij ja antwoord, omdat hij hoopt dat ze weten waar Riku en Kairi zijn. Samen met Donald, Goofy, Clayton en Tarzan ontmoet hij Kerchak en Kala. Kerchak is niet blij omdat Tarzan de geheime nestplaats van de gorilla's wil verraden en hij stuurt hem weg.

Hierna gaat Clayton jagen op gorilla's. Als ze aankomen bij de boomhut ziet Donald dat Clayton op Tuk richt en hij komt tussenbeide. Clayton beweert dat hij haar had gered van een slang, maar zijn acties maken hem verdacht. Als hij alleen is, zonder iemand om hem te beschermen, wordt hij aangevallen door Hartlozen. Aangezien de Hartlozen ontstaan door Claytons groeiende duisternis en woede, proberen de Krachtwilden om de gorilla's te vangen. Sora moet de gorilla's redden in elk gebied (behalve Nijlpaarden Lagune, Boomtop, Tunnel, Lianen en Lianen 2). Als dank geeft elke gorilla hem een Gummi Blok. Clayton verdwijnt en laat alleen zijn pijp achter op een rots. Wanneer Sora, Donald en Goofy naar hem op zoek zijn, vinden ze zijn pijp, maar worden aangevallen door Sabor.

Terwijl Sora afrekent met Sabor, worden Jane en Tuk ontvoert door de Hartlozen. Sora, Donald en Goofy redden hen en samen met Tarzan vechten ze tegen Clayton (nu bezeten door duisternis) en de Verborgen Sluiper. Ze winnen Kerchaks vertrouwen door dit gevecht te winnen en hij gooit Sora naar de waterval, waar hij het Sleutelgat sluit. Het Jungle Koning Sleutelzwaard wordt verkregen na het sluiten van het Sleutelgat.

In deze wereld zijn Sora en Donald wrokkig tegenover elkaar vanwege hun eerdere ruzie, maar ze vergeven elkaar wanneer ze het Sleutelgat sluiten.

Karakters[bewerken]

Characters[bewerken]

Vijanden[bewerken]

Hartlozen[bewerken]

Overig[bewerken]

Mini-spellen[bewerken]

Schatten[bewerken]

Kingdom Hearts[bewerken]

Type Voorwerp Locatie Noten
Gewoon Mega-Ether Tunnel Nabij Klimbomen uitgang.
Mega-Potion x 3 Boomhut, Nijlpaarden Lagune, Klif Onder het huis, Bovenop een boom, Klim paal naar klif.
Gummi's Esuna-G Nijlpaarden Lagune Veborgen bovenop een hoge boom.
Shell-G Waterval Grot Op een van de lagere richels.
Synthese Mithril Scherf x 3 Klif, Waterval Grot, Tent Klim paal naar klif, Lagere richel
Mithril x 3 Lianen, Boomhut, Waterval Grot Spring over bomen naar kist, Glij in kleine boot, Lagere richel
Orichalcum Waterval Grot Lagere richel
Speciaal Beschermra Ketting Boomhut Bovenop boomhut

Baas Locatie Beloning
Sabor Bamboe Struikgewas Witte Tand
Clayton & Verborgen Sluiper Klif Genees

Dalmatiërs[bewerken]

  • 25, 26, & 27 - Op de verste oever van de Nijlpaarden Lagune, nabij de ingang naar de Lianen 2.
  • 28, 29, & 30 - Op een van de landingsplaatsen in de Lianen.
  • 31, 32, & 33 - De Blauwe Trinity in de Klimbomen.
  • 34, 35, & 36 - De Blue Trinity in het Kamp.

Trinities[bewerken]

Type Locatie Noten Beloning
Blauw Kamp Nabij de Lab-Apparatuur. Dalmatiërs 34, 35 & 36
Klimbomen Op de bovenste richel, nabij de Boomhut ingang. Damatiërs 31, 32 & 33
Groen Boomtop Precies in het midden van het gebied. Moeilijk te zien door het gebladerte op de grond. Mythril Shard
Wit Grot van Harten Voor het Sleutelgat. Orichalcum

Galerij[bewerken]

Trivia[bewerken]

  • In het Kamp, net buiten de tent, staat een tafel met verscheidene objecten erop. Daarbij staat een theepot met een kopje die een mysterieuze gelijkenis hebben met Mevrouw Theepot en Barstje.
  • Na het voltooien van de gebeurtenissen die plaatsvinden in Diepe Jungle, wordt er een filmpje afgespeeld met een gevangen Prinses van Hart bij de Disney schurken. Als de speler Wonderland heeft gesloten, is dit Alice, anders is dit Sneeuwwitje.