Droomprins

Page last edited 436 dagen 14 uur geleden
Uit KHWiki NL
Droomprins

Engels Prince Charming Somebody Emblem.png
Katakana プリンス・チャーミング
Romaji Purinsu Chāmingu
Stemacteurs (Ja:) Ken'yū Horiuchi
(En:) Matt Nolan
Thuiswereld Kasteel van Dromen
Oorsprong Assepoester (1950)
Spel Kingdom Hearts Birth by Sleep

Droomprins (プリンス・チャーミング Purinsu Chāmingu?, Prince Charming) is een karakter in Kingdom Hearts Birth by Sleep. Hij is de prins van Kasteel van Dromen.

Verhaal[bewerken]

Terra[bewerken]

Droomprins zag zijn ware liefde, Assepoester voor het eerst op het koninklijke bal, dat gehouden werd door de Koning om een vrouw voor zijn zoon te vinden. Tijdens het bal werden ze aangevallen door een krachtige Onervarene die verslagen werd door Terra. Na deze verstoring gingen ze verder met dansen.

Aqua[bewerken]

Nadat Assepoester gevlucht was van het bal beval Droomprins de Groothertog om alle meisjes het achtergelaten glazen muiltje te passen. De Groothertog vond haar in het huis van Mevrouw Tremaine en Droomprins trouwde met haar, waardoor ze gered werd van een leven als dienstmeid bij haar stiefmoeder en stiefzusters.

Aftiteling[bewerken]

Tijdens de aftiteling danst Droomprins met Assepoester in de balzaal terwijl Tom en de Goede Fee toekijken vanaf het balkon.

Oorsprong[bewerken]

Droomprins verscheen voor het eerst in de Disney film Assepoester uit 1950. Hij heeft een kleine rol en verschijnt alleen tijdens de balscène en aan het eind. Op het bal lijkt hij verveeld te zijn, omdat hij van zijn vader alle meisjes in het koninkrijk moet ontmoeten. Zodra hij Assepoester ziet, haast hij zich naar haar toe en beginnen ze te dansen.

Trivia[bewerken]

  • In de originele film is zijn stemacteur William Phipps, maar zijn enige tekst was wanneer hij Assepoester vroeg niet weg te gaan.
  • Droomprins en De Prins zijn de enige Disney prinsen die geen officiële naam hebben.

Zie Ook[bewerken]