Droomschild

Uit KHWiki NL
Kingdom Hearts
Droomschild
(ガードオブドリーム Gādo obu Dorīmu)
Dream Shield
Droomschild
"Een schild om dierbaren te bescermen Verhoogt maximum MP met 2."
Kracht MP
+6 +2[KH]
+1[KHFM]
Koop Verkoop
Verkregen
Praat met Merlijn na het verzamelen van alle zeven Kunsten.
Kingdom Hearts 358/2 Days
Droomschild
(ガードオブドリーム Gādo obu Dorīmu)
Dream Shield

"Een schild wiens kracht vriendelijkheid is:
het verlangen om vrienden te helpen."
Kracht Verdediging
+124 +4 +15 +10 +4
+0 +4 +15 +4 +19 +4
Vaardigheden
1: Offensieve Blokkade
2: Vitaliteit Barrière
3: Stenen Muur
Verkregen
Niemand Kamer (Goofy)
"The power of the guardian. Kindness to aid friends. A shield to repel all."
—Duik naar het Hart

Het Droomschild (ガードオブドリーム Gādo obu Dorīmu?, Dream Shield) is een Schild voor Goofy in Kingdom Hearts en Kingdom Hearts 358/2 Days. Daarnaast kan Sora hem gebruiken in de Duik naar het Hart in Kingdom Hearts en verschijnt hij in de Duik naar het Hart van Roxas en Data-Sora in Kingdom Hearts II en Kingdom Hearts Re:coded.

In de Duik naar het Hart vertegenwoordigt het Droomschild het pad van de beschermer en geeft daarom twee extra Voorwerp Vakken en als Sora of Roxas het Droomschild kiest, leren ze defensieve vaardigheden in lagere levels. Data-Sora leert Round Blitz als hij het Droomschild kiest en Sliding Dash als hij het opgeeft.

In Kingdom Hearts kan Sora het Droomschild gebruiken als hij deze kiest, maar hij verdwijnt aan het eind van de Duik naar het Hart. Goofy krijgt het schild als je alle zeven Kunsten hebt verzameld en met Merlijn praat.

Ontwerp[bewerken]

Het Droomschild is vijfhoekig en de onderste hoeken zijn rond. Het heeft een rode rand en de bovenste en onderste twee hoeken hebben allemaal een zilveren bout. De voorkant is zwart en heeft een Mickey symbool in het midden. Dit symbool is rood met een lichtgele buitenlijn.

Gameplay[bewerken]

In Kingdom Hearts 358/2 Days bestaat de grond combo uit een serie 360° draaien. De lucht combo bestaat uit een neerwaartse slag met de onderkant van het schild, gevolgd door Goofy die een achterwaartse salto doet, op het schild springt en het naar beneden duwt.

Galerij[bewerken]

Zie Ook[bewerken]