Eilanden van het Lot

Uit KHWiki NL
Eilanden van het Lot

Destiny Islands Logo KH.png
Destiny Islands Logo KHII.png
Destiny Islands Logo KHBBS.png
Engels Destiny Islands
Spellen Kingdom Hearts
Kingdom Hearts: Chain of Memories
Kingdom Hearts II
Kingdom Hearts 358/2 Days
Kingdom Hearts coded
Kingdom Hearts Birth by Sleep
Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance

De Eilanden van het Lot (デスティニーアイランド Desutinī Airando?, Destiny Islands), Destiny Island genoemd in Kingdom Hearts II, is een wereld uit de Kingdom Hearts-serie. Het is de thuiswereld van Sora, Riku en Meester Xehanort. De wereld schijnt te worden geleid door een onbenoemde burgemeester, die wordt genoemd als Kairi's pleegvader.

De Eilanden van het Lot zijn speelbaar in de proloog van Kingdom Hearts en Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance, hoewel de overblijfselen van de Eilanden van het Lot verschijnen in het Einde van de Wereld. Een herinnering-gebaseerde versie van de wereld verschijnt in Kingdom Hearts: Chain of Memories en een data versie in Kingdom Hearts coded. In Kingdom Hearts II, Kingdom Hearts 358/2 Days en Kingdom Hearts Birth by Sleep is de wereld niet speelbaar en verschijnt alleen in filmpjes.

De hoofdfunctie van deze wereld in de originele Kingdom Hearts is om te dienen als verlengde uitleg waar je het vechten tegen vijanden onder de knie kan krijgen zonder dood te gaan en ervaring en voorwerpen krijgt voor toekomstige gevechten.

Omgeving en Gebieden[bewerken]

Het hoofdeiland is waar de bewoners leven en naar school gaan; van Kairi en Selphie is bekend dat ze naar dezelfde school gaan. Het hoofdeiland heeft ook een klein strand en aanlegplaats. Er lijkt een vrij grote stad op de achtergrond te zijn, met een lang pad van klei dat naar het strand leidt. Sora's huis kan gezien worden voor Sora de Duisterkant tegenkomt. Hoewel het enige deel van het huis dat gezien kan worden, Sora's slaapkamer is tijdens de storm.

Het kleinere eiland, waar Sora, Riku, Kairi, Selphie, Wakka en Tidus spelen, is waar alle speelbare taferelen plaatsvinden. Het wordt bereikt door middel van een kano vanaf het hoofdeiland. Het Zeekust gebied is natuurlijk bedekt met gele, zandige stranden, exotische bomen en struikgewas en houten constructies. Er is een Zeekust Hut en een boomhut gebouwd in een grote boom. De Zeekust Hut bevat het enige Save Punt van het eiland. Een miniatuur eiland is naast het eiland gevestigd en kan worden bereikt door een brug over te steken (die bereikt kan worden door de trap op te gaan in de bovengenoemde Zeekust Hut of alternatief door naar een ladder te zwemmen aan de andere kant van het eiland, en deze dan te beklimmen).

Sora kan ook duels hebben met Wakka, Selphie en Tidus in de buurt in het eerste spel. Sora en Riku oefenen vaak hun zwaardgevechten op de plek waar de vrienden naar de zonsondergang kijken, voorbij de brug op het miniatuur eiland. Op dat eiland is een gebogen palmboom waaraan Paopu Vruchten groeien. Een lokale mythe zegt dat de twee personen die een vrucht delen, hun lot met elkaar verweven. De Baai aan de achterkant van het eiland heeft een hindernisbaan die Sora en Riku gebruiken bij hun competitieve uitdagingen.

De Geheime Plek is een grot verborgen achter de waterval op het eiland, die de kinderen bezochten tijdens hun jeugd. Sora en Riku ontdekken het eerst wanneer ze jonge kinderen waren. Er is een deur in de grot, dat eigenlijk het Sleutelgat van de wereld is. De muren van de grot zijn bedekt met krijttekeningen. Onder hen is een tekening van Sora en Kairi die een Paopu Vrucht delen. Riku komt hier tijdens het begin van het spel en opent de deur, de Hartlozen loslatend op de eilanden. Of hij dit wetend en willend deed is niet bekend, hoewel het aannemelijk is dat de woorden van Xehanort hem hebben beïnvloed om het te doen.

Verhaal[bewerken]

In het begin van Kingdom Hearts Birth by Sleep staart een jonge Xehanort naar de zonsondergang en zegt dat de wereld te klein is. Vele jaren later keert hij terug als een oude man, van plan om zijn schijnbaar stervende, comateuze leerling, Ventus, op de eilanden achter te laten voor zijn laatste dagen. Ventus' gebroken hart verbindt echter met dat van de pasgeboren Sora en hij herleeft en roept zijn Sleutelzwaard op. Omdat hij verder nut ziet in de jongen, neemt Meester Xehanort hem meteen naar Meester Eraqus in het Land van Vetrek.

Sora en Riku komen Aqua tegen, die hun vergelijkt met Ventus en Terra.

Terra is de eerste van de drie Sleutelzwaard gebruikers die de Eilanden van het Lot bezoekt. Daar kijkt hij toe hoe een jonge Sora en Riku oefenen met zwaardvechten. Nadat hij aan Riku vraagt waarom hij de eilanden wil verlaten, legt Riku uit dat er ooit een man de eilanden verlaten had om andere werelden te bezoeken en dat hij hetzelfde wil doen. Dan ziet Terra een visioen van die man en ziet dan wat Riku zal worden, wat hem doet besluiten om Riku als zijn opvolger te kiezen zodat hij op een dag het Sleutelzwaard kan gebruiken.

Ventus komt later aan op de eilanden, waar hij Vanitas tegenkomt en de waarheid hoort over zijn verleden, maar hij komt Sora of Riku nooit tegen.

Aqua is de laatste die aankomt op de eilanden. Nadat ze herkent dat de vriendschap tussen Sora en Riku hetzelfde is als die tussen Terra en Ventus, besluit ze Sora als opvolger te kiezen, maar als ze ontdekt dat Terra Riku al gekozen heeft, verandert ze van gedachten, zodat de vrienden nooit tegen elkaar hoeven te vechten. In plaats daarvan vraagt ze Sora om Riku te redden, mocht hij ooit in de duisternis vallen.

Riku adviseert Sora om in zijn hart te kijken om degene met pijn te helpen.

Op een nacht nadat Meester Xehanort en Vanitas verslagen zijn, kijken Sora en Riku naar de sterren op een strand. Als ze terug naar huis willen gaan, voelt Sora plotseling de droefheid van Ventus in zijn hart. Riku adviseert hem om dat droevige hart te bereiken en wanneer Sora verbindt met Ventus' hart, betreedt hij zijn eerste Duik naar het Hart. Hij voegt zijn hart samen met dat van Ventus, in de hoop het weer gelukkig te maken en zegt Riku dan dat hij gelijk had, terwijl ze terug naar de sterren gaan kijken.

Kingdom Hearts[bewerken]

Sora, Riku en Kairi nemen pauze van hun werk aan het vlot om te relaxen op het strand.

In een profetische droom wordt Sora door het tij opgeslokt als hij Riku wil redden en wordt getransporteerd naar een andere wereld.

Wanneer Sora ontwaakt van zijn Duik naar het Hart, komt hij zijn vrienden, Riku en Kairi, tegen. De drie zijn bezig om een vlot te bouwen en daarmee naar andere werelden te zeilen. De Eilanden van het Lot is een kleine wereld, wat vaak tot verveling van de bewoners leidt, met name Riku, die ernaar verlangt om de eilanden te verlaten en andere werelden te zien. Tidus had ooit gezegd dat wanneer je een bepaalde afstand van de eilanden afzeilt, je gewoon niet verder kan, maar de andere bewoners geloven dat hij gewoon terug is gegaan en het verhaal heeft verzonnen.

Wanneer hij materialen voor de reis verzamelt, gaat Sora de Geheime Plek binnen, een kleine grot op het eiland waar de kinderen tekeningen op de rotsen kerven, en komt daar een mysterieus persoon in een vreemde mantel tegen die hem een cryptische boodschap gaf over de tijd die gaat komen. Sora's verwarring duurt tot laat in de avond. Uitrustend in zijn slaapkamer ziet hij een gevaarlijke storm aankomen en gaat snel naar het eiland om het vlot te redden.

De Eilanden van het lot tijdens de vernietiging.

Als hij aankomt op het eiland, ziet Sora dat zijn vrienden er ook zijn, maar vindt alleen Riku, die hem verder verwart door te zeggen dat hij de duisternis moet toestaan, waarna hij verdwijnt. Dan vindt hij een schijnbaar zieke Kairi in de Geheime Plek, maar de twee verdwijnen in de groeiende duisternis en Sora keert terug op het moment dat de eilanden langzaam worden verzwolgen door de duisternis met het Sleutelzwaard in zijn hand. Hij vecht met de Duisterkant, maar kan zijn thuis niet redden en wordt meegenomen naar een andere wereld.

Als zijn eerste reis eindigt, ontmoeten Sora en Kairi elkaar weer op de kust van de hervormende eilanden. Sora, wetend dat zijn werk nog niet gedaan is en dat hij Riku en Koning Mickey nog moet redden uit het Rijk van Duisternis, laat Kairi achter in de veiligheid van haar thuiswereld en belooft haar terug te komen zodra Riku en Mickey gevonden zijn.

Enige tijd na Ansems nederlaag rennen Tidus, Selphie en Wakka over het strand, op dezelfde manier als Sora, Riku en Kairi eerder deden.

Kingdom Hearts: Chain of Memories[bewerken]

Nadat de Riku Replica is verslagen op de 11e verdieping, laat hij zijn Wegvinder vallen, wat de Wereldkaart voor de Eilanden van het Lot blijkt te zijn. Sora haast zich om deze te gebruiken en Naminé te redden, maar wanneer Donald en Goofy hem zeggen om voorzichtig te zijn, wordt hij boos en gaat de wereld alleen in. Naminé manipuleert Sora's herinneringen zodat hij gelooft dat zij ook op de eilanden woonde en Sora wordt aangedrongen door zijn herinneringen om haar te redden, maar nadat hij de Duisterkant heeft verslagen, verschijnt Naminé en vertelt de waarheid over haarzelf, Kairi en wat zij hem gedaan heeft.

Zexion beschuldigt Riku ervan verantwoordelijk te zijn voor de vernietiging van zijn thuis.

Nadat Riku Lexaeus verslaat, verschijnt Zexion met een Wereldkaart en lokt Riku in zijn eigen versie van de Eilanden van het Lot. In tegenstelling tot Sora komt Riku niemand tegen, behalve zijn Duisterkant, die de eilanden vernietigde. Nadat hij het monster verslaat, ziet hij Sora, die eigenlijk Zexion in vermomming is. Sora beschuldigt hem ervan een monster van duisternis te zijn en valt hem aan met licht. In het licht overweegt Riku om op te geven, maar Naminé (vermomd als Kairi) praat met zijn hart en zegt hem om zowel zijn licht als zijn duisternis te gebruiken, wat samen onoverwinnelijk is. Riku ziet door Zexions vermomming heen en valt hem aan, Zexion dwingend te vluchten.

Kingdom Hearts 358/2 Days[bewerken]

In een droom trekt Xion haar bestaan in twijfel terwijl ze met Axel en Roxas praat op de paopu boom op de Eilanden van het Lot.

Roxas en Axel kunnen gezien worden in de buurt van de gebogen palmboom, pratend en in de verte kijkend. Xion heeft de Eilanden van het Lot ook bezocht, aangezien een scène waarin ze discussieert met Roxas en Axel getoond wordt. Xion heeft ook met Riku gepraat op de Eilanden van het Lot en het is geïmpliceerd dat de schelpen die ze Roxas bracht toen hij in coma lag van de eilanden komen. Tijdens Xions nachtmerrie verandert ze in Roxas, Riku en Sora terwijl ze luistert naar de toespraak die Zexion Riku gaf.

Kingdom Hearts II[bewerken]

Bestand:Destiny Islands (Kairi) (Removed).png
Kairi bekijkt de zonsondergang.

Tijdens Sora's slaap vergeten de inwoners van de eilanden alles over Sora, vanwege Naminé die de kettingen van zijn herinneringen breekt. Kairi heeft echter nog vage herinneringen van hem en begint hem als eerste te herinneren. Ze stuurt een bericht in een fles over zee, in de hoop om Sora te vinden.

In een poging om Sora, en met hem Roxas, terug naar Organisatie XIII te lokken, gaat Axel naar de eilanden en ontvoert Kairi. Ze weigert met hem mee te gaan en vlucht met Pluto in een portaal naar Schemer Stad.

Nadat Xemnas verslagen is, komen alle karakters samen op de eilanden. Mickey, Donald, Goofy, Pluto en Japie gaan terug naar Disney Kasteel en laten de anderen op de Eilanden van het Lot.

Kingdom Hearts coded[bewerken]

Na het verslaan van de Duisterkant in zijn Duik naar het Hart, verschijnt Data-Sora op de data-versie van de Eilanden van het Lot.

Nadat Koning Mickey en Japie een bericht vinden in Japies Journaal, creëren ze een data versie van Sora. nadat Data-Sora zijn Duik naar het Hart uitkomt, komt hij erachter dat de eilanden bedekt zijn met Virus Blokken die hij moet verwijderen. Daarna komt hij Japies Journaal in een zwarte mantel tegen. Dan vindt hij het data Sleutelgat achter de waterval. Nadat hij die opent, vecht hij met de Duisterkant, de bron van de Virus Blokken. Daarna worden de eilanden vernietigt, net als in het eerste spel. Het gedigitaliseerde journaal laat dan zien dat Ansem, Zoeker van Duisternis voor Riku verschijnt en een Portaal van Duisternis opent.

Nadat hij de Data Wereld uitkomt, stuurt Koning Mickey flessenpost naar Sora op de echte Eilanden van het Lot, die Kairi hem brengt.

Blank Points[bewerken]

Bestand:Blank Poins 08 KHBBS.png
Sora en Riku bekijken de zonsondergang en denken aan hun volgende avontuur.

Terwijl Sora leunt op de gebogen palmboom, komt Riku naar hem toe en vraagt of hij beslist heeft. Sora antwoord dat hij dat gedaan heeft. Wanneer Kairi naar de twee toe gaat, vertelt Sora haar dat hij nog een lange reis te maken heeft, een die misschien nog moeilijker is dan alle anderen. Kairi geeft hem dan haar Wegvinder en zegt hem snel terug te komen.

Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance[bewerken]

Sora en Riku worden teruggestuurd naar de eilanden vlak voor het werd vernietigd als deel van hun Teken van Meesterschap examen.

De Eilanden van het Lot dienen als startpunt voor Sora en Riku's Teken van Meesterschap examen. Ze nemen de vorm aan van hun jongere zelf en vertrekken op het vlot. Tijdens hun reis worden ze gevangen in een storm, waarna een fantoom Ursula uit de zee komt en hun aanvalt. Sora en Riku winnen, maar na Ursula's vernietiging sleurt een draaikolk hen onderwater. Nog net bij bewustzijn gebruiken Sora en Riku hun Sleutelzwaarden om het Sleutelgat naar Traverse Stad te openen.

Karakters[bewerken]

  • Je kan Sora's moeder Sora horen roepen voor het eten voor de storm in de eerste Kingdom Hearts en Riku noemt Sora's vader tegen Terra in Kingdom Hearts Birth by Sleep. Riku noemt ook zijn eigen ouders in het eerste spel. De burgemeester van de Eilanden van het Lot is ook kort genoemd als Kairi's pleegvader. Geen van deze karakters maakt een fysieke verschijning.

Vijanden[bewerken]

Hartlozen[bewerken]

Niemanden[bewerken]

Overig[bewerken]

Sytsteem Sectoren[bewerken]

Op de Eilanden van het Lot bevinden zich drie Systeem Sectoren, waarvan er één gehaald moet worden in het verhaal en de andere twee zijn later beschikbaar in Queestploratie.

Locatie Eilanden van het Lot (Zeekust Hut)
Queestploratie
Scan Level Lv1
Verdieping Uitdaging Koers Virus

1
2
Vermenigvuldigers EXP 10% van overgebleven SP
Munny 10% van overgebleven SP
Beloning Systeem Beloning Kosten (SP) Kosten Verhoging

Power Armlet 90
Kracht +1 70
Magie +1 70
Verdediging +1 70
Blanco Chip 30
Locatie Eilanden van het Lot (boomhut)
Queestploratie

Aanbevolen Level 20
Scan Level Lv2
Verdieping Uitdaging Koers Virus

1 Krijg niet vaker dan 9 keer schade! x4.0
2 Versla 42~45 Hartlozen![1] x6.0
Munny 10% van overgebleven SP

Debug Device (R) 8000
Armor Bangle 10000
Life Preserver 8000
HP +2 1000
Kracht +1 1000
Verdediging +1 1000
Vura 1000 x2
Locatie Geheime Plek
Queestploratie

Aanbevolen Level 30
Scan Level Lv3
Verdieping Uitdaging Koers Virus

1 Verlaat de verdieping in 180 seconden of minder! x4.5
2 Gebruik een Genadeslag commando in de eerste 60 secondes! x5.0
3 Verlaat de verdiepeing in 100 seconden of minder! x6.0
4 Gebruik je Genadeslag commando tenminste 3 keer! x6.0
Munny 5% van overgebleven SP

Meteor Rain 56000
Jump Rope 18000
HP+2 3000
Kracht +1 3000
Magie+1 3000
Slow 1000 x2
  1. Nummer van Hartlozen kan veranderen.

Lijst met schatten[bewerken]

Kingdom Hearts[bewerken]

Type Voorwerp gevonden Locaties Noot
Speciaal Bescherm Ketting Baai In kleine nis in de buurt van de toren. Gebruik doos om te bereiken.

Kingdom Hearts Re:coded[bewerken]

Type Schat Locatie Noot
Status Chip HP +2 Eilanden van het Lot Zwevend metalen blok
Blanco Chip Eilanden van het Lot Houten veranda
Commando Vuur Eilanden van het Lot Kleine veranda

Mini-games[bewerken]

Kingdom Hearts[bewerken]

Trivia[bewerken]

  • In de Geheime Plaats in Kingdom Hearts zijn schetsen van Donald, Goofy en een doorgestreepte chocobo aan de rechterkant. Aan de linkerkant zijn schetsen van een draak, Disney Kasteel en een wereld met een kroon op de top op een van de lagere rotsen. Zelfs de vier kleuren kaarten en wat lijkt op Duistere Schutters kunnen gezien worden.
  • De oriëntatie tussen het Hoofdeiland en het Kleine Eiland is enigszins onduidelijk. Hoewel zowel Kingdom Hearts en Kingdom Hearts 358/2 Days tonen dat het miniatuur eiland van het Kleine Eiland (bereikbaar vanaf het Kleine Eiland door middel van een brug) naar de open zee en ondergaande zon gericht is, wordt in de scene waarin Kairi op het strand op het Hoofdeiland staat in Kingdom Hearts II, het Kleine Eiland in omgekeerde positie toont, met het miniatuur eiland naar het Hoofdeiland gericht en de Baai naar de ondergaande zon. Echter, als dit de juiste oriëntatie was, zou het Hoofdeiland zichtbaar moeten zijn vanaf de Paupo boom op het eiland, en vorige spellen tonen het zicht vanaf deze boom als eindeloze zee en onbelemmerd zicht van de ondergaande zon.
  • Er zijn verscheidene Verborgen Mickey tekens in de Kingdom Hearts versie van de Eilanden van het Lot. Tekens die gemakkelijk te zien zijn, bevatten een op de grond in de Baai en een plek paars in de bomen.
  • Als je de letters van "Destiny Island" herschikt, krijg je "It's Disney Land".
  • Beide woorden van "Destiny Islands" zijn zeven letters lang, wat het nummer is van de Prinsessen van Hart. Kairi, een latere bewoner van de eilanden is een van de prinsessen.
  • In Sora's kamer hangt een model van een airship uit Final Fantasy aan het plafond met twee poppen erin.