Onheilbrenger

Uit KHWiki NL
(Doorverwezen vanaf Fatal Crest)
Kingdom Hearts II

Onheilbrenger
(フェイタルクレスト Feitaru Kuresuto)
Fatal Crest
Onheilbrenger
Onheilbrenger
Onheilbrenger
Onheilbrenger

"Verhoogt kracht tijdens MP Herladen en laat oneindige combo's toe. Wanneer uitgerust, is de combo sluiter uitgeschakeld."
Kracht Magie
+3 +5
Vaardigheid
Berserk Charge
Verkregen
Voltooi het Godin van het Lot Toernooi.

De Onheilbrenger (フェイタルクレスト Feitaru Kuresuto?, Fatal Crest) is een Sleutelhanger voor Sora's Sleutelzwaard in Kingdom Hearts II.

Sora krijgt de Onheilbrenger na het voltooien van het Godin van het Lot Toernooi.

Ontwerp[bewerken]

De schacht van het Sleutelzwaard lijkt de nek van een skelet draak te zijn, waar nog leven in zit. Anders dan andere Sleutelzwaarden, heeft dit Sleutelzwaard een krom lemmet. Het handvat is het herkenningsteken van de Onderwereld op de rivier de Styx. Het Sleutelhanger teken is de Hades Cup.

Gameplay[bewerken]

De Onheilbrenger heeft de grootste magie-bonus van alle Sleutelzwaarden, wat het een goed Sleutelzwaard maakt om te gebruiken met Wijze Vorm. In Kingdom Hearts II Final Mix is het Bewijs van een Winnaar hier meer geschikt voor. De Onheilbrenger is dan handig tijdens sommige Paddestoel XIII uitdagingen, vanwege zijn vaardigheid, Berserk Charge.

Andere Verschijningen[bewerken]

De Onheilbrenger is een van de Sleutelzwaarden verpakt met het Series 1 Play Arts Figures Moedige Vorm figuur. Ironisch genoeg is de Onheilbrenger goed op het gebied van magie en aangezien Berserk Charge een lege MP-meter vereist, is de Onheilbrenger eigenlijk nutteloos in Moedige Vorm aangezien magie uitgeschakeld is tijdens deze vorm.

Zie Ook[bewerken]