Fenrir

Uit KHWiki NL
Kingdom Hearts II

Fenrir
(フェンリル Fenriru)
Fenrir
Fenrir
Fenrir
Fenrir
Fenrir

"Heeft een groot bereik en kracht, maar maximum grond en lucht combo's worden met 1 vermindert."
Kracht Magie
+7 +1
Vaardigheid
Negatieve Combo
Verkregen
Praat met Cloud na het verslaan van Sephiroth.

De Fenrir (フェンリル Fenriru?, Fenrir) is een Sleutelhanger voor Sora's Sleutelzwaard in Kingdom Hearts II. De Fenrir is ook een van de Sleutelzwaarden op het Sleutelzwaard Kerkhof.

Na het verslaan van Sephiroth in Stralende Tuin is Sora getuige van een gevecht tussen Cloud, Sephiroth en Tifa. Nadat Cloud en Sephiroth wegvliegen in een duel, bedankt Tifa Sora voor zijn hulp en geeft hem de Fenrir Sleutelhanger.

Ontwerp[bewerken]

Het Fenrir Sleutelzwaard heeft, anders dan de andere Sleutelzwaarden, het ontwerp van een Cilinderslot met verband om de basis van de schacht net als Clouds Buster Sword. Het Sleutelhanger teken is Clouds Fenrir hanger van zijn Advent Children outfit.

Fenrir is vernoemd naar de motor die Cloud berijdt in Advent Children, wat ook verschijnt als een speciaal Gummi Schip. De motor is weer vernoemd naar Fenrir, een wolf summon die verscheen in verschillende Final Fantasy spellen. Fenrir is de afgekorte naam van de Noorse wolf-god Fenrisulfr.

Gameplay[bewerken]

Ondanks de Negatieve Combo vaardigheid is de Fenrir het sterkste Sleutelzwaard in het spel; zijn kracht is zelfs hoger dan het Ultieme Wapen.

Fenrir is de enige uitrusting met de Negatieve Combo vaardigheid. Als Sora ook Negatieve Combo leert en alle Combo Plus en Lucht Combo Plus vaardigheiden worden uitgeschakeld, zal Sora alleen combo sluiters uitvoeren. Dit is essentieel voor hoge scores in mini-spellen zoals Junk Sweep, Cargo Climb en Phils Training, die focussen op het gebruik van combo eindes. Omdat bazen in Kingdom Hearts II alleen verslagen kunnen worden met een combo sluiter, is de Fenrir handig tegen bazen die Sora's combo's onderbreken.

Andere Verschijningen[bewerken]

De Fenrir is verpakt met het Series 1 Play Arts Figures Moedige Vorm figuur.

Galerij[bewerken]

Zie Ook[bewerken]