Bewakersziel

Uit KHWiki NL
(Doorverwezen vanaf Guardian Soul)
Kingdom Hearts II

Bewakersziel
(ガーディアンソウル Gādian Souru)
Guardian Soul
Bewakersziel
Bewakersziel
Bewakersziel
Bewakersziel

"Heeft grote kracht en verhoogt de schade toegebracht door Reactie Commando's."
Kracht Magie
+5 +1
Vaardigheid
Reactie Boost
Verkregen
Versla Hades.

De Bewakersziel (ガーディアンソウル Gādian Souru?, Guardian Soul) is een Sleutelhanger voor Sora's Sleutelzwaard in Kingdom Hearts II.

Auron geeft Sora de Bewakersziel nadat hij Hades heeft verslagen.

Ontwerp[bewerken]

De schacht lijkt op Aurons sterkste wapen in Final Fantasy X, de Masamune. De stootplaat is een oger-achtig gezicht, met gele ogen en vin-achtige aanhangsels. Het Sleutelhanger teken is Aurons kruik met sake. De vonken die verschijnen wanneer de Bewakersziel een vijand raakt, zijn Yevon symbolen, wat verwijst naar het verhaal van Final Fantasy X.

De naam Bewakersziel verwijst naar Aurons beroep als Bewaker van Yuna en Braska in Final Fantasy X. Aangezien hij een niet-gezonden ziel was in dat spel en een ziel in de Onderwereld in Kingdom Hearts II, is de naam eigenlijk een woordspeling op Auron zelf. Hij is letterlijk een Bewakersziel.

Gameplay[bewerken]

De Bewakersziel kan bruikbaar zijn in vele situaties, aangezien het een goed bereik heeft en (met een kracht van +5) de op twee na hoogste kracht bonus in het spel. Zijn Reactie Boost vaardigheid verhoogt schade aangericht door Reactie Commando's, wat gevechten zoals met het Meester Controle Programma makkelijker maakt.

Andere Verschijningen[bewerken]

De Bewakersziel is een van de Sleutelzwaarden verpakt met het Series 1 Play Arts Figures Meesterlijke Vorm figuur.

Zie Ook[bewerken]