Heilige Pompoen

Uit KHWiki NL
Kingdom Hearts II

Heilige Pompoen
(ホーリーパンプキン Hōrī Panpukin)
Decisive Pumpkin
Heilige Pompoen
Heilige Pompoen
Heilige Pompoen
Heilige Pompoen

"Hoe meer slagen per combo, des te meer schade wordt aangericht, wat leidt tot een sterke genadeslag!"
Kracht Magie
+6 +1
Vaardigheid
Combo Boost
Verkregen
Versla Het Experiment.

De Heilige Pompoen (ホーリーパンプキン Hōrī Panpukin?, Decisive Pumpkin) is een Sleutelhanger voor Sora's Sleutelzwaard in Kingdom Hearts II.

Sora krijgt de Heilige Pompoen na het verslaan van Het Experiment.

Ontwerp[bewerken]

Soortgelijk aan het thema van The Nightmare Before Christmas, heeft de Heilige Pompoen een Kerstmis motief met een tint van Halloween. De stootplaat is ontworpen met Dr. Finkelsteins skelet rendier, met het embleem van Jack met een kerstmuts op het centrale punt. De schacht is het Guillotine slang-achtig standbeeld uit Halloween Stad, maar langer en met een zuurstok-patroon. De schacht lijkt ook op de lange slang die te zien is in de film The Nightmare Before Christmas. De ketting heeft een jack-o'-lantern motief, wat Jack's imago als de Pompoen Koning afbeeld, en het teken is Zero. De symbolen die verschijnen wanneer de Heilige Pompoen contact maakt met een vijand zijn Jack-o'-Lanterns, wat verder gaat met het Halloween-motief. Het maakt ook rinkelende geluiden als het een vijand raakt, wat het Kerstmis-thema voltooid.

Gameplay[bewerken]

De Heilige Pompoen is een van de sterkste Sleutelzwaarden in het spel, met even hoge kracht als het Ultieme Wapen en Vergetelheid, en met de Combo Boost vaardigheid die de kracht nog verder verhoogt.

Zie Ook[bewerken]