Jungle Koning

Uit KHWiki NL
Jungle King Keychain KH.png
Kingdom Hearts
Jungle King Keychain KH.png

Jungle Koning
(ネイティブワーク Neitibu Wāku)
Jungle King
Jungle Koning
"Heeft een lang bereik, maar deelt zelden kritieke klappen uit."
Kracht MP
+5 +0
Magieboost
Nee
Verkregen
Sluit het Sleutelgat van Diepe Jungle.

De Jungle Koning (ネイティブワーク Neitibu Wāku?, Jungle King) is een Sleutelhanger voor Sora's Sleutelzwaard in Kingdom Hearts. Tarzan geeft Sora de Jungle Koning als hij het Sleutelgat van Diepe Jungle sluit.

De Jungle Koning was oorspronkelijk gepland om te verschijnen als Aanvalkaart voor Diepe Jungle in Kingdom Hearts: Chain of Memories en was zelfs afgebeeld in vroege screenshots van het spel, maar was verwijderd samen met de wereld wanneer de erfgenamen van Edgar Rice Burroughs Disney verboden om Tarzan opnieuw te gebruiken.

Ontwerp[bewerken]

De Jungle Koning lijkt te zijn gemaakt van hout en andere materialen uit de natuur. Zijn handvat is oranje en omringd door een ronde, geelbruine stootplaat met twee stekels bij de top. De stootplaat is bijna helemaal bedekt met een donkerpaars materiaal dat er omheen is gewikkeld. De steel is heel dun, geelbruin en lang, tot het punt dat de Jungle Koning een van de langste Sleutelzwaarden in Kingdom Hearts is.

Zijn tanden zijn gemaakt van vijf botte, geelbruine stekels gescheiden door hetzelfde donkerpaarse materiaal van de stootplaat. Deze tanden lijken op de tanden van Ventus' Sleutelzwaard, de Verdwaalde Wind. De eerste schakel van de Sleutelhanger lijkt een zilveren karabijnhaak te zijn, terwijl de rest van de Sleutelhanger een draad van klimplant lijkt te zijn. Het teken is een strik die lijkt op een blauwe vlinder met oranje vleugelpunten, dezelfde soort vlinder die het Sleutelgat van Diepe Jungle bedekten.

De naam van het Sleutelzwaard kan verwijzen naar Tarzan nadat hij de leider van de gorilla's werd na Kerchaks dood, wat hem de Jungle Koning maakt. Het verwijst ook naar de term "Koning van de Jungle".

Galerij[bewerken]

Zie Ook[bewerken]