Kamer

Uit KHWiki NL

Kamers (ギア Gia?, Gears) maken deel uit van het Paneel Systeem in Kingdom Hearts 358/2 Days. Deze panelen veranderen de vorm van de wapens van het speelbare karakter en dienen als vervanging voor de Sleutelhanger. De meeste kamers hebben ruimte om Eenheden (ユニット Yunitto?, Units) toe te voegen, die het wapen sterker maken of speciale vaardigheden geven.

Lijst van Kamers[bewerken]

Bekwame Kamer[bewerken]

De Bekwame Kamer (スキルギア Sukiru Gia?, Skill Gear) is verkregen als bonus voor het voltooien van Missie 06. De Bekwame Kamer+ wordt verkregen als bonus voor het voltooien van Missie 13.

Technische Kamer[bewerken]

De Technische Kamer (テックギア Tekku Gia?, Technical Gear) kan voor 720 Hart Punten gekocht worden in de Moogle Winkel als Roxas gepromoveerd is tot Beginner rang. De Technische Kamer+ kan worden gevonden in een kist Buiten het Colosseum in Missie 39.

Duel Kamer[bewerken]

De Duel Kamer (デュアルギア Dyuaru Gia ?, Duel Gear) kan worden gemaakt met Voorwerp Synthese. De Duel Kamer+ kan worden gevonden in een kist in de Marktstraat: Tram Plein in Missie 59 en de Duel Kamer++ kan gemaakt worden met Voorwerp Synthese.

Recepten

De Duel Kamer kan worden gemaakt voor 4600 Munny als Roxas is gepromoveerd tot Groentje rang.

De Duel Kamer++ kan worden gemaakt voor 7800 Munny als Roxas is gepromoveerd tot Groentje rang.

Geladen Kamer[bewerken]

De Geladen Kamer (アームドギア Āmudo Gia?, Loaded Gear) kan worden gevonden in een kist in de Ondergrondse Passage in Missie 11. De Geladen Kamer+ kan worden gevonden in een kist bij Het Paleis in Missie 16.

Chrono Kamer[bewerken]

De Chrono Kamer (クロノギア Kurono Gia?, Chrono Gear) kan voor 720 Hart Punten worden gekocht in de Moogle Winkel als Roxas gepromoveerd is tot Beginner rang. De Chrono Kamer+ kan worden gemaakt met Voorwerp Synthese.

Recept

De Chrono Kamer+ kan worden gemaakt voor 2000 Munny als Roxas is gepromoveerd tot Groentje rang.

Fantoom Kamer[bewerken]

De Fantoom Kamer (ファントムギア Fantomu Gia?, Phantom Gear) kan worden gevonden in een kist bij de Halloween Stad Ingang in Missie 45. De Fantoom Kamer+ kan voor 70 Uitdaging Symbolen worden ingewisseld in de Moogle Winkel. De Fantoom Kamer++ kan worden gemaakt met Voorwerp Synthese.

Recept

De Fantoom Kamer++ kan worden gemaakt voor 7800 Munny als Roxas is gepromoveerd tot Groentje rang.

Klimmende Kamer[bewerken]

De Klimmende Kamer (クライムギア Kuraimu Gia?, Lift Gear) kan voor 1080 Hart Punten worden gekocht in de Moogle Winkel als Roxas gepromoveerd is tot Beginner rang. De Klimmende Kamer+ kan voor 10 Missie Kronen worden ingewisseld in de Moogle Winkel.

Wendbare Kamer[bewerken]

De Wendbare Kamer (エレガントギア Ereganto Gia?, Nimble Gear) kan voor 3600 Hart Punten worden gekocht in de Moogle Winkel als Roxas gepromoveerd is tot Groentje rang. De Wendbare Kamer+ kan worden gemaakt met Voorwerp Synthese.

Recept

De Wendbare Kamer+ kan worden gemaakt voor 3700 Munny als Roxas is gepromoveerd tot Groentje rang.

Wilde Kamer[bewerken]

De Wilde Kamer (ワイルドギア Wairudo Gia?, Wild Gear) kan voor 1080 Hart Punten worden gekocht in de Moogle Winkel als Roxas gepromoveerd is tot Beginner rang. De Wilde Kamer+ kan voor 40 Uitdaging Symbolen worden ingewisseld in de Moogle Winkel.

Onheilspellende Kamer[bewerken]

De Onheilspellende Kamer (オミナスギア Ominasu Gia?, Omnious Gear) kan gevonden worden in een kist in de Agrabah Straat in Missie 15. De Onheilspellende Kamer+ kan worden gemaakt met Voorwerp Synthese.

Recept

De Onheilspellende Kamer+ kan worden gemaakt voor 3700 Munny als Roxas is gepromoveerd tot Groentje rang.

Moedige Kamer[bewerken]

De Moedige Kamer (ブレイブギア Bureibu Gia?, Valor Gear) kan worden gevonden in een kist in de Westelijke Hal in Missie 29. De Moedige Kamer+ kan voor 2 Missie Kronen worden ingewisseld in de Moogle Winkel.

Onbevreesde Kamer[bewerken]

De Onbevreesde Kamer (フィアレスギア Fiaresu Gia?, Fearless Gear) kan voor 2400 Hart Punten worden gekocht in de Moogle Winkel als Roxas is gepromoveerd tot Groentje rang. De Onbevreesde Kamer+ kan worden gemaakt met Voorwerp Synthese.

Recept

De Onbevreesde Kamer+ kan worden gemaakt voor 2000 Munny als Roxas is gepromoveerd tot Groentje rang.

Prestige Kamer[bewerken]

De Prestige Kamer (グローリィギア Gurōryi Gia?, Prestige Gear) kan voor 3600 Hart Punten worden gekocht in de Moogle Winkel als Roxas gepromoveerd is tot Agent rang. De Prestige Kamer+ kan worden gemaakt met Voorwerp Synthese.

Recept

De Prestige Kamer+ kan worden gemaakt voor 4600 Munny als Roxas is gepromoveerd tot Groentje rang.

Crisis Kamer[bewerken]

De Crisis Kamer (クライシスギア Kuraishisu Gia?, Crisis Gear) kan worden gemaakt met Voorwerp Synthese. De Crisis Kamer+ kan worden gemaakt met Voorwerp Synthese.

Recepten

De Crisis Kamer kan worden gemaakt voor 7800 Munny als Roxas is gepromoveerd tot Groentje rang.

De Crisis Kamer+ kan worden gemaakt voor 11700 Munny als Roxas is gepromoveerd tot Groentje rang.

Omega Kamer[bewerken]

De Omega Kamer (オメガギア Omega Gia?, Omega Gear) kan voor 160 Uitdaging Symbolen worden ingewisseld in de Moogle Winkel. De Omega Kamer+ kan worden gemaakt met Voorwerp Synthese.

Recept

De Omega Kamer+ kan worden gemaakt voor 30000 Munny als Roxas is gepromoveerd tot Groentje rang.

Gevaren Kamer[bewerken]

De Gevaren Kamer (ハザードギア Hazādo Gia?, Hazard Gear) kan worden gemaakt met Voorwerp Synthese. De Gevaren Kamer+ kan worden gemaakt met Voorwerp Synthese.

Recepten

De Gevaren Kamer kan worden gemaakt voor 7800 Munny als Roxas is gepromoveerd tot Groentje rang.

De Gevaren Kamer+ kan worden gemaakt voor 11700 Munny als Roxas is gepromoveerd tot Groentje rang.

Razernij Kamer[bewerken]

De Razernij Kamer (レイジングギア Reijingu Gia?, Razernij Gear) kan voor 120 Uitdaging Symbolen worden ingewisseld in de Moogle Winkel. De Razernij Kamer+ kan worden gemaakt met Voorwerp Synthese.

Recept

De Razernij Kamer+ kan worden gemaakt voor 7800 Munny als Roxas is gepromoveerd tot Groentje rang.

Kampioen Kamer[bewerken]

De Kampioen Kamer (ヴァリアントギア Varianto Gia?, Champion Gear) kan worden gemaakt met Voorwerp Synthese. De Kampioen Kamer+ kan voor 6400 Hart Punten worden gekocht in de Moogle Winkel als Roxas gepromoveerd is tot Meester rang.

Recept

De Kampioen Kamer kan worden gemaakt voor 7800 Munny als Roxas is gepromoveerd tot Groentje rang.

Ultieme Kamer[bewerken]

De Ultieme Kamer (アルティメットギア Arutimetto Gia?, Ultimate Gear) kan voor 110 Missie Kronen worden ingewisseld in de Moogle Winkel. De Ultieme Kamer+ kan worden gemaakt met Voorwerp Synthese.

Recept

De Ultieme Kamer+ kan worden gemaakt voor 30000 Munny als Roxas is gepromoveerd tot Groentje rang.

Pandora's Kamer[bewerken]

De Pandora's Kamer (パンドラギア Pandora Gia?, Pandora's Gear) kan voor 10000 Hart Punten worden gekocht in de Moogle Winkel nadat elk Geheim Rapport verkregen is.[1] De Pandora's Kamer+ kan worden gemaakt met Voorwerp Synthese.

De Organisatie leden krijgen met deze Kamer hun ultieme wapen. Het kleurenschema is hetzelfde voor alle wapens; zwart, goud en blauw of rood. Sora, Donald, Goofy en Riku krijgen een wapen dat gebaseerd is op een lid van de Organisatie. Mickey krijgt zijn vorige Sleutelzwaard, de Sterrenzoeker.

Recept

De Pandora's Kamer+ kan worden gemaakt voor 19500 Munny als Roxas is gepromoveerd tot Groentje rang.

Niemand Kamer[bewerken]

De Niemand Kamer (ゼロギア Zero Gia?, Zero Gear) kan voor 30000 Hart Punten worden gekocht in de Moogle Winkel als Roxas gepromoveerd is tot Legende rang.

De Organisatie leden krijgen met deze Kamer hun bekende wapen. Sora, Donald en Goofy krijgen hun Droom wapens en Riku krijgt zijn Weg naar de Dageraad. Roxas krijgt zijn Eedhouder & Vergetelheid alleen als er drie Vaardigheid Eenheden worden toegevoegd en alleen in Missie Modus. Hij krijgt de Koninkrijkssleutel+, Eedhouder en Twee Worden Eén met nul, één en twee Vaardigheid Eenheden. In Verhaal Modus krijgt hij gewoon de Koninkrijkssleutel+ met drie Vaardigheid Eenheden. Xions Sleutelzwaard werkt hetzelfde als dat van Roxas in Verhaal Modus.

Informele Kamer[bewerken]

De Informele Kamer (カジュアルギア Kajuaru Gia?, Casual Gear) kan voor 15 Uitdaging Symbolen worden ingewisseld in de Moogle Winkel. Deze Kamer verandert het wapen in een "grap wapen", zoals de Paraplu of Bezem.

Mysterieuze Kamer[bewerken]

De Mysterieuze Kamer (ミステリーギア Misuterī Gia?, Mystery Gear) kan voor 60 Missie Kronen worden ingewisseld in de Moogle Winkel. Deze Kamer verandert het wapen in iets "dat de persoonlijkheid van de gebruiker weergeeft", zoals de Trompet en de Sneeuwman.

Lijst van Eenheden[bewerken]

Vaardigheid Eenheid[bewerken]

De Vaardigheid Eenheid (アビリティユニット Abiriti Yunitto?, Ability Unit) is een link paneel dat een vaardigheid toevoegt aan het wapen.

Eén Vaardigheid Eenheid kan voor 360 Hart Punten worden gekocht in de Moogle Winkel als Roxas gepromoveerd is tot Beginner rang. De tweede is verkregen als bonus voor het voltooien van Missie 15 en de derde als bonus voor het voltooien van Missie 30.

Kracht Eenheid[bewerken]

De Kracht Eenheid (パワーユニット Pawā Yunitto?, Power Unit) is een link paneel dat de Kracht van het wapen verhoogt.

Eén Kracht Eenheid kan voor 180 Hart Punten worden gekocht in de Moogle Winkel als Roxas gepromoveerd is tot Beginner rang, de tweede voor 480 Hart Punten als Roxas gepromoveerd is tot Agent rang en de derde voor 2500 Hart Punten als Roxas is gepromoveerd tot Legende rang. De vierde kan voor 170 Missie Kronen worden ingewisseld in de Moogle Winkel en de vijfde kan worden gevonden in een kist in de Zijstraat in Missie 13.

Magie Eenheid[bewerken]

De Magie Eenheid (マジックユニット Majikku Yunitto?, Magic Unit) is een link paneel dat de Magie van het wapen verhoogt.

Eén Magie Eenheid kan voor 480 Hart Punten worden gekocht in de Moogle Winkel als Roxas gepromoveerd is tot Groentje rang, de tweede voor 800 Hart Punten als Roxas gepromoveerd is tot Expert rang en de derde voor 2500 Hart Punten als Roxas is gepromoveerd tot Legende rang. De vierde kan voor 190 Missie Kronen worden ingewisseld in de Moogle Winkel en de vijfde wordt verkregen als bonus voor het voltooien van Missie 73.

Verdediging Eenheid[bewerken]

De Verdediging Eenheid (ガードユニット Gādo Yunitto?, Guard Unit) is een link paneel dat de Verdediging van het wapen verhoogt.

Eén Verdediging Eenheid kan voor 480 Hart Punten worden gekocht in de Moogle Winkel als Roxas gepromoveerd is tot Groentje rang, de tweede voor 800 Hart Punten als Roxas gepromoveerd is tot Expert rang en de derde voor 2500 Hart Punten als Roxas is gepromoveerd tot Legende rang. De vierde kan voor 240 Missie Kronen worden ingewisseld in de Moogle Winkel en de vijfde wordt verkregen als bonus voor het voltooien van Missie 20 met een volledig gevulde Missie Balk.

Zicht Eenheid[bewerken]

De Zicht Eenheid (センスユニットⓁ Sensu Yunitto Ⓛ?, Sight Unit) is een link paneel dat de Kritieke Kans en Kritieke Bonus van een wapen verhoogt.

Eén Zicht Eenheid wordt verkregen als bonus voor het voltooien van Missie 44 en een tweede als bonus voor het voltooien van Missie 90. De derde kan worden gevonden in een kist in de Agrabah Straat in Missie 32, de vierde in een kist in de Grot/Entreehal in Missie 48 en de vijfde in een kist in de Agrabah Straat in Missie 82.

Noten en Referenties[bewerken]

  1. In de Japanese versie van het spel kan de Pandora's Kamer voor 180 Missie Kronen worden ingewisseld in de Moogle Winkel.