Kingdom Hearts Final Mix

Uit KHWiki NL
Kingdom Hearts Final Mix
Kingdom Hearts Final Mix logo.png
キングダムハーツ ファイナルミックス
Kingudamu Hātsu Fāinaru Mikkusu
Ontwikkelaar(s) Square Co., Ltd.
Uitgever(s) Japan Square Co. Ltd.
Release datum/data Japan 26 December 2002
Genre Actie-RPG
Game modes Eén speler
Beoordelingen CERO:A
Platform(s) PlayStation 2

Kingdom Hearts Final Mix is een japan-exclusieve heruitgave van Kingdom Hearts dat Engelse stemmen gebruikt met Japanse ondertiteling onder de extra in-game mogelijkheden.

Beperkte Uitgaven[bewerken]

Pre-order goederen[bewerken]

Afhankelijk van bij welke winkel het spel was besteld, konden klanten een cd met de nummers van het spel krijgen of een set speelkaarten versierd met Kingdom Hearts karakters en symbolen.

Kingdom Hearts Final Mix Platinum Limited[bewerken]

Kingdom Hearts Final Mix Platinum Limited kwam in een doos met daarin de spelhoes, een vel met acht Kingdom Hearts stickers, een ansichtkaart kalender met Tetsuya Nomura illustraties en -in een cd-hoes- een blok figuur van Sora, deel van Square's Minimum Collection; en drie badges. De set kost 8,800 yen.

Veranderingen[bewerken]

Kingdom Hearts Final Mix bevat veranderingen van de originele versie, inclusief bazen aanwezig in de Engelse versie, maar niet in de originele Japanse versie. Andere veranderingen houden in opnieuw gekleurde Hartlozen en het introduceren van nieuwe Hartlozen, nieuwe wapens, nieuwe vijanden, nieuwe vaardigheden, nieuwe filmpjes, Gummi Schip missies, nieuwe Ansem Rapporten en een nieuw geheim filmpje.

Het start scherm was vervangen door een andere tekening van Sora, met capuchon en een vlag vasthoudend. Op het start scherm is een trailer van Final Fantasy X-2 beschikbaar, "Special Movie" genoemd als een derde optie na "New Game" en "Load Game". Het spel heeft drie moeilijkheidsgraden, de eerste is Final Mix: Beginner. Final Mix: Beginner geeft de speler een Lintje, een EXP Ketting, 8 Power Ups, 8 Guard Ups en 4 AP UPs in het begin, en geen van de geheime filmpjes kan gezien worden. De Drill Gummi's aanvalskracht is 9,999, in plaats van 35. De tweede moeilijkheid is gewoonweg "Final Mix", vergelijkbaar met Standaard vorm van het originele spel, maar niet precies hetzelfde. Het Gummi Schip neemt dubbele schade van het originele spel en van de schade aangericht door de speler wordt een-derde afgehaald. De laatste optie is Final Mix: Proud, een grotere uitdaging dan Expert bij het originele spel. De aanvalskracht van het Gummi Schip is gehalveerd, en schade is vier keer zo veel. Na het beëindigen van het spel wordt een "Battle Report" getoond, die de statistieken van het spelen weergeeft.

Een andere nieuwe mogelijkheid bevat een Event Skip optie, wat de speler toelaat om filmpjes over te slaan. Sora is aangepast om transparant te worden wanneer de camera situaties dat forceren. Een fout met betrekking tot een rode Trinity in Oogie's Landhuis werd gemaakt. In het originele spel, als de speler de Trinity niet activeerde voor het gevecht met Oogie Boogie, zou de trinity verdwijnen. In Final Mix wordt de trinity, als hij niet geactiveerd is, verplaatst naar een gebied onder een poort in de buurt van het landhuis.

Bazen[bewerken]

Sora vecht met Xemnas in Final Mix

De nieuwe bazen bevatten "De Onbekende", die was geïntroduceerd zonder context en later onthuld als Xemnas, leider van Organisatie XIII in Kingdom Hearts II en Kingdom Hearts 358/2 Days . Ook toegevoegd waren anders gekleurde bazen voor het Olympus Colosseum: Vernietigde Behemoth, Boog Behemoth, Rood Pantser en Sluip Leger. Nieuw voor de Japanners waren bazen inbegrepen in de Engelse versie: Sephiroth, IJs Titaan, en Kurt Zisa.

Vijanden[bewerken]

De meeste Hartlozen zijn opnieuw gekleurd en een aantal nieuwe werden toegevoegd:

Wapens[bewerken]

Twee nieuwe wapens waren toegevoegd voor elk hoofdpersonage. Deze dienen als 'secundaire uitersten', met een die meer kracht heeft dan het reguliere uiterste wapen (Ultieme Wapen, Leve de Koning en Leve de Koningin) meestal met een MP verlaging, terwijl de andere meer Magie potentie heeft met lagere fysieke mogelijkheden.

Vaardigheden[bewerken]

Tien nieuwe vaardigheden werden toegevoegd:

Accessoires[bewerken]

Samen met een paar kleine veranderingen aan drie bestaande accessoires, werden de volgende nieuwe accessoires toegevoegd:

Filmpjes[bewerken]

Illustratie van de hoofdpersonen van Kingdom Hearts Final Mix.

Een paar nieuwe filmpjes werden toegevoegd. De eerste , te zien nadat Sora strandt in Traverse Stad, toont Riku verdwaald in Holle Bastion, roepend naar zijn vrienden en Malafide die toekijkt. Een andere, te zien nadat Sora met Kairi praat in de ondergrondse waterweg in Traverse Stad, toont Riku verdwaald in het Rijk van Duisternis nadat Ansem, Zoeker van Duisternis zijn lichaam heeft gestolen.

Daar wordt hij geholpen door Koning Mickey die onthuld dat hij het Sleutelzwaard van dat rijk heeft. Een optioneel filmpje was een confrontatie tussen Cloud en Sephiroth, te zien nadat de speler Sephiroth voor het eerst verslaat. Filmpjes waren gemaakt voor De Onbekende, met gesplitste stemmen voor Sora en Goofy, maar trillende tekst op een zwart scherm voor de Onbekende.

Een kort filmpje was ook toegevoegd aan het begin van het spel op de tweede dag op de Eilanden van het Lot, waar het wordt onthuld dat de geluksbrenger die Kairi maakt uit Thalassa Schelpen de sleutelhanger van de Eedhouder is die ze later aan hem geeft.

Deze nieuwe filmpjes sluiten nauwkeuriger aan op het verhaal in de Kingdom Hearts boeken.

Verpakking Illustraties[bewerken]

Externe links[bewerken]