Kingdom Hearts II Final Mix

Uit KHWiki NL
Kingdom Hearts II Final Mix
Kingdom Hearts II Final Mix Logo KHIIFM.png
キングダムハーツII FINAL MIX
Kingudamu Hātsu II FINAL MIX
Ontwikkelaar(s) Square Enix
Uitgever(s) Square Enix
Release datum/data
29 Maart 2007
Genre Actie-RPG
Game modes Eén speler
Beoordelingen CERO:A
Platform(s) PlayStation 2

Kingdom Hearts II Final Mix is een Japan-exclusieve heruitgave van Kingdom Hearts II dat voornamelijk Engelse stemmen en Japanse tekst, ondertiteling en controles gebruikt. Daarnaast bevat Kingdom Hearts II Final Mix ook bonus inhoud.

Aankondiging[bewerken]

Er waren geruchten in midden 2006 over Kingdom Hearts II Final Mix. Hoewel Tetsuya Nomura deze ontwikkeling niet bevestigde, zei hij dat als Final Mix versies in andere landen werden uitgegeven, hij een "troefkaart" zou gebruiken.

In September 2006 werd Kingdom Hearts II Final Mix eindelijk aangekondigt en werd uitgegeven op 29 Maart 2007 in winkels door heel Japan. Tijdens de aftiteling van Kingdom Hearts HD 1.5 ReMIX zijn filmpjes te zien van o.a. Kingdom Hearts II Final Mix, wat kan betekenen dat Kingdom Hearts II Final Mix deel gaat uitmaken van Kingdom Hearts HD 2.5 ReMIX.

Veranderingen[bewerken]

Eerste voorvertoningen en aankondigingen[bewerken]

Scans uit tijdschriften en video's verschenen op verschillende websites in de weken voor de uitgave van het spel. Deze bevatten aanvullende scènes over de drie mysterieuze gepantserde strijders aan het einde van de geheime film van Kingdom Hearts II. Latere screenshots toonden een van de drie in een gevecht met Sora, Donald en Goofy. Dit karakter dient als een geheime baas met enorme kracht en enorm veel HP, net als de Onbekende in Kingdom Hearts Final Mix. De video's lieten ook zien dat je tegen Roxas kon vechten, in plaats van een film. Square Enix onthulde dat je tegen data replica's van elk Organisatie XIII-lid kan vechten in een geheim gebied in Holle Bastion/Stralende Tuin.

Er werd aangekondigd dat de stemmen in Kingdom Hearts II Final Mix in het Engels zijn met Japanse ondertiteling, net als Kingdom Hearts Final Mix, maar dat de nieuwe filmpjes Japanse stemmen gebruiken in Theater Modus en stemloos zijn in het spel met Japanse ondertiteling. Dit is waarschijnlijk omdat de nieuwe filmpjes Organisatie leden uit Kingdom Hearts: Chain of Memories bevatten, die nog geen Engelse stemacteur hadden.

Nieuwe functies[bewerken]

Functies[bewerken]

  • Een nieuwe moeilijkheidsgraad genaamd Kritieke Modus.
  • Een nieuwe Drijf Vorm "Limiet Vorm" genoemd met de vaardigheden uit Kingdom Hearts en Kingdom Hearts Final Mix, dat op Sora's kleding uit het eerste spel lijkt.
  • Een nieuwe mini-game, Puzzel genaamd, wat speciale voorwerpen vrijspeelt.

Verhaallijn[bewerken]

  • Nieuwe filmpjes die gebaseerd zijn op de Kingdom Hearts II roman zijn toegevoegd; waaronder scènes waarin Roxas en Axel met elkaar praten in Schemer Stad, waarin Roxas de Zwarte Mantel draagt. Scènes van Roxas en Riku, waaronder delen van hun tweede gevecht, waarin Riku de vorm aanneemt van Ansem, Zoeker van Duisternis, Naminé die weggaat met Axel, Sora en Riku die met elkaar praten voor het tweede gevecht tegen Xemnas, Xigbar en Zexion die praten over Xemnas en de Organisatie die hun plannen en incidenten zoals Axels dood bespreken.
  • De nieuwe filmpjes zijn stil en alleen door de Japanse ondertiteling kun je weten waar het over gaat. Dit is echter alleen voor de verhaal modus, de filmpjes hebben Japanse stemmen in de Theater modus.
  • Zexions wapen is onthuld: een groot boek "Lexicon" genaamd, waarmee hij vijanden in een andere dimensie kan opsluiten.
  • Karakter modellen van Buzz Lightyear en Woody van Toy Story zijn aanwezig in de data, maar zijn niet gebruikt.

Gevechten[bewerken]

Leden van Organisatie XIII die geëlimineerd waren in Kingdom Hearts: Chain of Memories kunnen worden gevonden en bevochten in verschillende werelden. Ze gebruiken elk andere tactieken als in Kingdom Hearts: Chain of Memories.

  • Een gebied in Stralende Tuin, de Grot van Herinnering, kan worden bereikt. Dit bevat gevechten met Replica Data van alle Organisatie leden. Dit is een aparte functie van de gevechten met de Kingdom Hearts: Chain of Memories leden. De gevechten kunnen zo vaak mogelijk gedaan worden. De simulatie bevat versterkte Organisatie leden, net als de versterkte vijanden in het Hades Paradox Toernooi.
  • Een gevecht met de mysterieuze Achtergebleven Wil kan worden bereikt via Disney Kasteel.
  • Gevechten met de Paddestoel XIII kunnen gevochten worden.
  • Het gevecht tussen Sora en Roxas op het Station van Ontwaken is speelbaar gemaakt.

Bonussen[bewerken]

  • Een "Theater Modus" waar filmpjes opnieuw kunnen worden bekeken in Engels of Japans.
  • Een nieuwe geheime film genaam "Birth by Sleep", een voorproefje voor Kingdom Hearts Birth by Sleep.
  • Een Kroon (Brons, Zilver of Goud) kan verschijnen op Sora's hoofd door het volgende te verslaan:
    • Alle Paddestoel XIII Hartlozen
    • Alle Replica Data
    • Achtergebleven Wil

Extra's[bewerken]

Wereld Veranderingen[bewerken]

  • Schemer Stad:
    • Voorwaarden om het gevecht voor het station te beëindigen zijn verandert (Of deel 100 klappen uit, krijg minder dan 30% HP of vecht 90 seconde lang.)
    • Een spiegel voor Limiet Vorm in de Mysterieuze Toren.
  • Holle Bastion:
    • Na de gebeurtenis met Sephiroth is een scène te zien waarin de Gullwings uit een gat in de kasteelmuur vliegen.
  • Het Land van Draken:
    • De Moraal Balk gaat sneller leeg, waardoor de speler de missies sneller moet doen.
    • De waarde van de Moraal Balk in de "Verrassingsaanval" missie is verlaagd.
    • Karren en dozen komen niet terug door naar een ander gebied te gaan en terug te komen (waardoor je minder gemakkelijk Drijf Ballen krijgt).
  • Kasteel van Beest:
    • Voorwaarden om het gevecht in de Woonkamer te beëindigen zijn verandert (Of deel 100 klappen uit, krijg minder dan 30% HP of vecht 90 seconde lang.)
    • Pendule wordt sneller moe.
  • Disney Kasteel:
    • Vijanden laten geen voorwerpen vallen tijdens het beschermen van Minnie.
  • Agrabah:
    • Voorwaarden om het gevecht in de straten te beëindigen zijn verandert (Of deel 100 klappen uit, krijg minder dan 30% HP of vecht 90 seconde lang.)
  • Het gevecht bij de Ruïnes is aangepast (vijanden laten geen voorwerpen vallen en de tijd om de schakelaars te activeren is verandert van dertig in vijfenveertig seconde).
  • Honderd Bunderbos:
    • Tijd voor Episode 4 is verandert van drie naar vijf minuten.
    • Regels voor Episode 5 zijn verandert.
    • Drijf Vormen zijn beschikbaar in mini-games.

Kritieke Modus[bewerken]

  • Vergeleken met Standaard en Trots brengen vijanden twee keer zoveel schade toe, behalve de Paddestoel XIII die 1.25x zoveel schade toebrengen.
  • Roxas leert verschillende vaardigheden op de derde dag (Reaction Boost, Finishing Plus, Draw, 2x Lucky Lucky, MP Hastera en EXP Zero)
  • Roxas begint met 50 AP.
  • AP gaat met 3 omhoog, in plaats van 2.
  • Vergeleken met Standaard en Trots zijn de HP en MP hoeveelheden van Bonus Levels gehalveerd.
  • Vergeleken met Standaard en Trots is de Ervaring die je krijgt driekwart van de normale hoeveelheid.
  • Save bestand laat "Critical Mode" zien.
  • Voor het vrijspelen van de geheime film moet je alleen de Gouden Kroon halen.
  • In het PS2 Browser scherm is er een symbool toegevoegd aan het save bestand.

Externe links[bewerken]