Larxene

Uit KHWiki NL
Larxene

Larxene KHD.png

Engels Larxene Nobody.png

Katakana ラクシーヌ
Romaji Rakushīnu

Type Organisatie XIII
Titel Nummer XII,
De Wilde Nimf
Orig. naam Onbekend
Attribuut Bliksem ( Ikazuchi?, Lightning)
Wapen Messen (Knives)
(Foudre)
Limiet Voltic Rush
Stemacteurs (Ja:) Rieko Katayama (CoM)
Yūko Miyamura
(En:) Shanelle Gray
Spellen Kingdom Hearts: Chain of Memories
Kingdom Hearts 358/2 Days
"More pain for you means more fun for me!"
—Larxene

Larxene, de Wilde Nimf (非情の妖姫 Hijō no Yōki?, Savage Nymph) is rang XII binnen de originele Organisatie XIII. Larxene is het enige vrouwelijke lid van de Organisatie en heeft een erg sadistische persoonlijkheid. Ze bestuurt bliksem en gebruikt het om vijanden met snelle aanvallen aan te vallen, terwijl ze hen ook aanvalt met haar wapens: geëlektrificeerde werpmessen.

Ze is een van de leden in Kasteel Vergetelheid in Kingdom Hearts: Chain of Memories en maakt deel uit van de interne strijd tussen oudere en nieuwere leden. Larxene is speelbaar in Missie Modus in Kingdom Hearts 358/2 Days en is daarmee het eerste speelbare vrouwelijke karakter in de serie.

Verhaal[bewerken]

Tussen Kingdom Hearts Birth by Sleep en Kingdom Hearts 358/2 Days[bewerken]

In een onbekende wereld wordt Larxenes originele persoon een Hartloze en haar sterke wil zorgt ervoor dat haar lichaam een Niemand wordt, Larxene.

Larxene werd ontdekt door Xigbar en werd het twaalfde en enige vrouwelijke lid van Organisatie XIII. Kort nadat ze in de Organisatie kwam, vond ze Axel en knoopte een gesprek aan. Ze vroeg hem hoe ze eruit zag in haar nieuwe outfit, maar als ze geen antwoord krijgt, zag ze dat als een teken dat hij haar niet belangrijk genoeg vond om mee te praten. Axel legt uit dat hij verward werd omdat ze zonder reden tegen hem begon te praten en dat hij haar niet onaantrekkelijk vond, maar gewoon "niets". Na een moment van stilte, klaagt Larxene dat het kasteel saai is en neemt dan afscheid van een nog steeds verwarde Axel.

Enige tijd later komt ze een ander lid tegen, Marluxia, die ze op dit moment goed kent. Na hem gevraagd te hebben hoe hij in de Organisatie kwam, komen de twee nieuwelingen samen tot de conclusie dat het kasteel saai is. Het gesprek gaat nu over hun rollen in de Organisatie, waaronder het belang van het hebben van een hart. In een verrassende, diepgaande uitspraak zei Larxene dat het hebben van een hart pijnlijk is en vraagt zich af op Niemanden zoals zij en Marluxia beter af zijn zonder hart.

Wanneer de twee samen weglopen, beginnen ze met het maken van plannen om de Organisatie over te nemen.

Kingdom Hearts 358/2 Days[bewerken]

Larxene laat haar afgunst merken wanneer Roxas ontwaakt op de zevende dag en is aanwezig wanneer Xion lid wordt van de Organisatie. Ze trainde Roxas in Schemer Stad voor ze naar Kasteel Vergetelheid werd gestuurd. Het was haar verantwoordelijkheid om Roxas magie te leren gebruiken. Larxene liet duidelijk merken dat ze een hekel had aan het trainen van Roxas en leek elk moment te verafschuwen. Per ongeluk zei ze dat er nog een Sleutelzwaard Gebruiker was. Wanneer Roxas vraagt wie het is, zegt ze dat hij zich met zijn eigen zaken moet bemoeien. Later inde Grijze Kamer begint ze Roxas' vaardigheden te erkennen en overweegt om hem van hun plannen te vertellen.

Voor Axel naar Kasteel Vergetelheid werd gestuurd, wordt onthuld dat Saïx wist van de plannen van Marluxia en Larxene. Daarom stuurde hij hen en de andere "nutteloze" leden naar Kasteel Vergetelheid, samen met Axel die het bevel had om iedereen die de Organisatie wou verraden te vernietigen.

Kingdom Hearts: Chain of Memories[bewerken]

Larxene is naar Kasteel Vergetelheid gestuurd om te helpen met experimenten met herinneringen. In het kasteel woont Naminé, een jong meisje en Niemand met het vermogen om herinneringen te manipuleren. Sora wordt door Marluxia naar het kasteel gelokt als deel van het plan om de kracht van het Sleutelzwaard te gebruiken om de Organisatie over te nemen. Aan dit plan doet ook hun medelid Axel mee, een van Larxenes vrienden, maar wat zij en Marluxia niet weten is dat Axel een dubbelagent is en zo bewijs verzameld over hun plan om ze daarna te vernietigen.

Larxene dreigt om de geluksbrenger te breken die Sora van Naminé had gekregen.

Zodra Sora Kasteel Vergetelheid binnenkomt, begint Naminé zijn herinneringen te manipuleren op Marluxia's bevel. Hij begint valse herinneringen van Naminé als jeugdvriend te krijgen tot hij alleen haar naam niet weet. Op dat punt confronteert Larxene Sora en vertelt hem dat Naminé in het kasteel gevangen wordt gehouden. Ze laat hem de geluksbrenger zien die Naminé hem jaren geleden gegeven zou hebben en motiveert hem om haar naam te herinneren. In werkelijkheid is de geluksbrenger van Kairi, van vorm verandert door Naminé. Larxene vecht met Sora, daagt hem uit en noemt het hartloos omdat hij Naminé "vergeten" was, maar wordt verslagen (iets wat ze nooit zou toegeven) en ontsnapt.

Vexen, een ouder lid, biedt aan om Larxene, Axel en Marluxia te helpen om Sora's kracht in te schatten met een replica van Sora's beste vriend Riku. Larxene stelt voor dat Naminé de herinneringen van de replica manipuleert, zodat hij denkt dat hij de echte Riku is. Als resultaat vecht Sora met de Replica om het beschermen van Naminé en wordt hij zo gemotiveerd om verder het kasteel in te gaan.

Larxene vervaagt in de duiternis.

Uiteindelijk dwingen Larxene en Marluxia Vexen om zelf tegen Sora te vechten voor hij vernietigd wordt door Axel, om Vexen uit de weg te ruimen en Axels loyaliteit te testen. Zodra Axel het plan te horen krijgt, wat zeker lijkt te gaan lukken, laat Axel Naminé achter hun rug los zodat ze Sora de waarheid kan vertellen. Nu hun plan mislukt is, onthult Larxene de waarheid over Naminé en de Riku Replica tegen Sora voor ze hem aanvalt uit woede. Larxene is verslagen, dit keer fataal, en vervaagt in de duisternis.

In de Kingdom Hearts: Chain of Memories manga gaat Larxene op een andere manier dood. In deze versie vuurt Donald een Vuur spreuk af om Sora's IJs spreuk te smelten en Goofy draait rond, wat een sproeier effect geeft. Hierdoor wordt Larxene nat en wanneer ze haar Bliksem magie wil gebruiken, elektrocuteert ze zichzelf.

Persoonlijkheid[bewerken]

"The heart is a mysterious thing, Axel."
—Larxene, Kingdom Hearts: Chain of Memories.

Hoewel Larxene gewoonlijk lacht, kan ze koud, wreed en ongevoelig zijn en lijkt niets leuker te vinden dan andere mensen neer te halen. Ze is een dominante vrouw met een sterke persoonlijkheid die niet vraagt, maar zegt. Ze heeft scherpe humor en sardonische opmerkingen klaar om anderen te ergeren. Haar grappen zijn vaak niet grappig en kunnen iemand erg irriteren, soms zo erg dat ze woedend schreeuwen of haar aanvallen, een reactie die ze grappig schijnt te vinden. In de Kingdom Hearts: Chain of Memories manga leest Larxene een boek van de Franse schrijver Marquis De Sade, van wiens naam sadisme is afgeleid, wat verwijst naar haar sadistische persoonlijkheid.

Naast de ongevoeligheid laat ze ook kinderachtig en speels gedrag zien, zoals veel lachen en giechelen. Ze heeft ook een flirtende houding tegenover Axel. Ontspannen en bijna passief voor hen die ze aardig vindt, of als goed gezelschap ziet, drukt Larxene zich uit op een gedramatiseerde manier met constante handgebaren en buitensporige uitingen. Ze hoont Vexen onophoudelijk nadat hij bedreigd wordt met de aanklacht van verraad en incompetentie van Marluxia, maar dat kan ook komen doordat ze hem niet aardig vindt, en speelt met Sora voor ze de eerste keer met hem vecht. Ze laat Sora zelfs even geloven dat ze een aardig persoon is en hem gewoon in de goede richting probeert te leiden: "De slechteriken houden haar gevangen diep in het kasteel. En jij, de held, moet haar gaan redden." Dan lacht ze en valt ze hem aan, ze laat hem vliegen met een krachtige schop, informeert hem dat ze een "slechterik" is en bespot hem omdat hij zich Naminé niet kan herinneren.

Nadat ze Axels onverwachte verraad ontdekt en ziet dat het plan van haar en Marluxia uit elkaar is gevallen, wat haar negatief beïnvloedt en teleurgesteld maakt, verdwijnt haar vriendelijke manier en valt ze Sora aan in een razernij. Desalniettemin laat ze een bedroefde kreet horen als ze vervaagt, in plaats van het te verwachten schurkachtige einde, helemaal door haar acties in het spel. Het liet een andere kant van haar zien dat nog niet eerder gezien was dat lijkt op Saïx' eigen ondergang. Hierdoor kun je je afvragen of ze echt is wat ze liet zien, of dat er meer is.

In een van de Kingdom Hearts romans is te lezen dat ze Marluxia voor het eerst ontmoet als ze net lid is geworden van de Organisatie als de enige vrouw. Het doel van de Organisatie wordt besproken. Omdat ze de nieuwste rekruut was en vragen stelde, klaagde dat er niets te doen was en dat het saai was, vertelde Marluxia wat Xemnas ooit tegen hem zei; dat ze hier waren om hun harten terug te krijgen. Ze werd stil na het antwoord, waarna ze zei dat een hart niet echt nodig was. Ze vond dat het hebben van een hart pijnlijk was en ze vond hoe het nu was prima, wat kan betekenen dat ze emotioneel gekwetst was tijdens het leven van haar originele persoon en dat het missen van een hart die pijn weghoudt.

Uiterlijk[bewerken]

Larxene draagt de standaard Organisatie zwarte mantel en handschoenen, maar haar laarzen zijn vrouwelijker, met hoge hakken. Haar blonde haar is glad achterover gekamd en ongeveer tot kaak-hoogte, terwijl er twee lange haren in een antenne-achtige verschijning zijn gestyled. Haar ogen zijn levendig groen en ze is erg slank met een zandloperfiguur dat haar anders maakt dan andere leden, door haar geslacht, hoewel haar tengere uiterlijk haar ware kracht verbergt.

In haar Journaal Verslag in Kingdom Hearts II is haar haar lichter, bijna wit, en lijkt ze lippenstift te dragen.

Vaardigheden[bewerken]

Larxene is een uitzonderlijk bekwame vechter; beide keren praat ze tegen Sora, slaat en schopt ze hem sneller dan hij terug kan slaan en laat ze hem door de lucht vliegen met een enkele schop; de tweede keer dat ze dit doet, verwondt ze hem zo erg dat hij bijna niet meer kan staan. Ze is ook sterk genoeg om de Riku Replica bij zijn hoofd vast te pakken en hem met een hand door de kamer te gooien. Haar kracht is bekend bij veel van de karakters, zoals Riku Replica die zegt dat hij nergens bang voor is, maar toch ineenkrimpt voor Larxene.

Larxenes fysieke vechtkunsten lijken op die van een ninja. Ze gebruikt haar messen tussen haar vingers om als klauwen te gebruiken en kan ze met elektriciteit opladen en ze gooien naar Sora. Ze is de meest behendige vechter uit de Organisatie en gebruikt vaak snelle schoppen en stoten om extra pijn toe te brengen aan tegenstanders. Samen met haar manipulatieve aard, geeft dit sadisme haar de titel "Wilde Nimf".

Met magie kan Larxene bliksem oproepen, zweven en teleporteren. Al haar sleights en speciale vaardigheden bevatten deze vaardigheden.

Larxenes Afwezige Silhouet in Kingdom Hearts II Final Mix.

In Kingdom Hearts II Final Mix kan ze bevochten worden als Afwezig Silhouet en Replica Data, maar dit keer gebruikt ze een compleet andere vechtstijl. Ze kan haarzelf in meerdere kopieën splitsen die Sora individueel aanvallen of samen en haar aanvallen zijn vaker fysieke slagen dan magie. Ze gebruikt nog steeds Donder magie, waarvan de sterkste een muur van bliksem is. Met het Reactie Commando Kopie Breker (Other Break) kan Sora haar verdoven door een kopie terug in Larxene te gooien. Dit gevecht maakt Larxene een van de vijf Organisatie leden die volledige kopieën van zichzelf kunnen maken. De andere vier zijn Marluxia, Vexen, Zexion en Xemnas.

Wapen[bewerken]

Larxene gebruikt een set van acht Messen tussen haar vingers in gevechten. Haar meestgebruikte set Messen heet Foudre, wat Frans is voor "bliksem". Elk mes lijkt op een van de punten uit het Niemand symbool in geel en blauw. Larxene gooit deze Messen naar de vijand of slaat ze met de Messen tussen haar vingers. Alle Messen van Larxene hebben Franse namen en die namen verwijzen naar natuurlijke fenomenen, zoals wind en stormen. In de Franse versie van Kingdom Hearts 358/2 Days hebben haar Messen Duitse namen.