Lea's Sleutelzwaard

Uit KHWiki NL
Jump to navigation Jump to search
Dit artikel gaat over een onderwerp dat nog geen officiële naam heeft; de huidige naam is slechts een plaatsvervanging.

Lea's Sleutelzwaard in Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance.

Lea's Sleutelzwaard (Lea's Keyblade) is een naamloos Sleutelzwaard dat Lea aan het einde van Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance oproept.

Verhaal[bewerken]

Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance[bewerken]

Lea wil een Sleutelzwaard gebruiker worden onder Yen Sid om Sora en Riku te helpen in hun strijd tegen Meester Xehanort. Yen Sid staat dit toe, maar aangezien ze weinig tijd hebben, laat hij Merlijn, Flora, Fauna en Mooiweertje zorgen ervoor dat Lea genoeg tijd heeft om te trainen. Lea weet uiteindelijk zijn Sleutelzwaard op te roepen, maar krijgt het niet onder de knie tot nadat Sora gered is van Meester Xehanort. Nu hij geleerd heeft om het Sleutelzwaard op te roepen, belooft hij op een speelse manier dat hij Riku's rivaal wordt.

Ontwerp[bewerken]

De stootplaat van Lea's Sleutelzwaard lijkt op de Eeuwige Vlammen chakram, net als de Band van Vuur, maar dan met een recht handvat, in plaats van een kruisvormige. De schacht en tanden zijn een doorschijnende streep van geel-oranje vlammen, dat lijkt op de Dartelende Vlam, maar de tanden openen zich als een haak, in plaats van een gesloten cirkel.

Zie Ook[bewerken]