Leegte Tandwiel

Uit KHWiki NL
Kingdom Hearts Birth by Sleep
Leegte Tandwiel
(ヴォイドギア Voido Gia)
Void Gear
"Een Sleutelzwaard met een lang bereik dat een geweldige boost in Kracht geeft en meer schade aanricht bij een kritieke klap."
Kracht Magie Lengte
+8 +4 Lang
Kritiek Percentage Schade
??? ???
Verkregen
Versla Vanitas Restant.

Het Leegte Tandwiel (ヴォイドギア Voido Gia?, Void Gear) is het Sleutelzwaard dat Vanitas gebruikt en een Sleutelhanger voor Terra, Ventus en Aqua's Sleutelzwaarden in Kingdom Hearts Birth by Sleep. Als Vanitas' dwalende geest kan de Vanitas Restant een zwart-witte versie van het Leegte Tandwiel gebruiken.

In de Noord-Amerikaanse, PAL en Final Mix versies van Kingdom Hearts Birth by Sleep krijgen Terra, Ventus en Aqua de zwart-witte versie van het Leegte Tandwiel na het verslaan van Vanitas Restant.

Ontwerp[bewerken]

De tanden en bovenkant van het Leegte Tandwiel zijn zwart met een rode rand en hebben een ronde tandwiel-achtige vorm. Het handvat is rood en de stootplaat heeft dezelfde kleur en tandwiel-vorm als de tanden. De schacht is grijs en heeft een koperkleurig tandwiel in het midden met twee kruisende zwarte kettingen eromheen. Twee andere kettingen zijn op dezelfde manier om de basis van de schacht gewikkeld. Het heeft twee blauwe ogen, één aan de bovenkant en één in het handvat. De Sleutelhanger bestaat uit drie kleine koperen tandwielen en het teken is twee halve tandwielen in een S-vorm.

Vanitas Restant, Terra, Ventus en Aqua gebruiken een andere versie. Het ontwerp is identiek, behalve de kleuren. De stootplaat, tanden en de ketting om de schacht zijn zwart. De schacht is wit en de ogen zijn grijs. De Sleutelhanger is ook grijs.

De naam "Leegte Tandwiel" verwijst naar de tandwielen in het ontwerp en Vanitas' naam, wat "leegheid" is in het Latijn.

Galerij[bewerken]