Leviathan

Uit KHWiki NL
Kingdom Hearts 358/2 Days

Leviathan
(リヴァイアサン Rivaiasan)
Leviathan

"Een wapen dat zeer goed presteert in de lucht. Uitstekend om vliegers mee aan te vallen"
Kracht Verdediging
+54 +1 +46 +0 +1
+0 +1 +6 +1 +4 +2
Vaardigheden
1: Keten Kracht
2: Combo-Sprong
3: Combo-Luchtschuif
Verkregen
Wendbare Kamer (Roxas/Xion)
Kingdom Hearts 358/2 Days

Leviathan+
(リヴァイアサン+ Rivaiasan+)
Leviathan+

"Een verbeterde Leviathan.
Presteert zeer goed in de lucht.
Uitstekend om vliegers mee aan te vallen."
Kracht Verdediging
+70 +1 +30 +0 +1
+0 +1 +6 +1 +4 +2
Vaardigheden
1: Combo Boost
2: Combo-Sprong
3: Combo-Luchtschuif
Verkregen
Wendbare Kamer+ (Roxas/Xion)

De Leviathan (リヴァイアサン Rivaiasan?, Leviathan) is een Sleutelhanger voor Roxas en Xions Sleutelzwaarden in Kingdom Hearts 358/2 Days. De Levaithan+ is een verbeterde versie van de Leviathan.

Ontwerp[bewerken]

De Leviathan heeft een zwart handvat en een elegant gebogen, lichtblauwe stootplaat. De twee helften van de stootplaat zijn niet verbonden aan de schacht. De schacht is blauw en buigt licht naar binnen. De bovenkant en tanden bestaan uit een grote, ronde haak die bijna een complete cirkel vormt. De haak heeft blauwe en zwarte segmenten en heeft punten aan de buitenrand. De Sleutelhanger lijkt op een blauwe versie van de bovenkant van het Sleutelzwaard.

De naam en vorm zijn een verwijzing naar de water Summon in Final Fantasy.

Gameplay[bewerken]

De grond combo bestaat uit vier slagen met twee verschillende opties voor de laatste aanval. De eerste aanval is een achterwaartse salto slag, gevolgd door een voorwaartse stoot. De derde aanval is nog een achterwaartse salto en de standaard vierde aanval is een horizontale slag. Door na de derde aanval op Y te drukken, wordt de laatste aanval vervangen door een draaiende salto die eindigt in een krachtige neerwaartse slag. Als je de vaardigheid Combo-Blokkade hebt uitgerust, kan het lastiger zijn om de -combo uit te voeren, aangezien ook wordt gebruikt voor de Blokkeer vaardigheid. Als dit het geval is, moet je een van de vier pijltjesknoppen indrukken om de combo uit te voeren.

De lucht combo bestaat uit vijf verschillende fases:

  1. De eerste aanval is een Horizontale Slag van drie afzonderlijke slagen.
  2. Als de combo een aanval verder gaat, worden er twee extra slagen aan de Horizontale Slag toegevoegd.
  3. Als de combo een aanval verder gaat, wordt de vijfde slag vervangen door een draaiende salto aanval.
  4. Als de combo een aanval verder gaat, wordt er nog een Horizontale Slag uitgevoerd na de salto.
  5. Als de combo voor de vijfde en laatste aanval verdergaat, wordt de derde slag van de tweede Horizontale Slag vervangen door een draaiende salto aanval. De laatste slag slaat de vijand tegen de grond.

De lucht combo laat Roxas of Xion een grote afstand afleggen, waardoor ze op plaatsen kunnen komen die vroeg in het spel anders onbereikbaar zijn zonder Hoge Sprong of Lucht Schuif.

Wind Maker[bewerken]

Tijdens de ontwikkeling van Kingdom Hearts 358/2 Days was er een Sleutelzwaard ontworpen dat gericht was op lucht aanvallen, de Wind Maker (ウィンドメイカー Windo Meikā?, Wind Maker), die uitgerust kon worden door de Vleugel Kamer (ウィングギア Wingu Gia?, Wing Gear). Zowel het Sleutelzwaard als de Kamer werd uiteindelijk geschrapt en het ontwerp werd aan de Leviathan gegeven.

Galerij[bewerken]

Trivia[bewerken]

  • Door het uitrusten van dezelfde Kamer krijgt Axel een wapen dat ook vernoemd is naar een Summon uit Final Fantasy, namelijk Ifrit.