Lexaeus

Uit KHWiki NL
Lexaeus

Lexaeus KHD.png

Engels Lexaeus Nobody.png
Katakana レクセウス
Romaji Rekuseusu
Type Organisatie XIII
Titel Nummer V,
De Stille Held
Orig. naam Aeleus
Attribuut Aarde ( Tsuchi?, Earth)
Wapen Bijlzwaard (Axe Sword) (Hemelsplijter)
Limiet Ayers Rots
Stemacteurs (Ja:) Tatsuya Kando [KHCoM]
Fumihiko Tachiki
(En:) Dave Boat
Spellen Kingdom Hearts: Chain of Memories
Kingdom Hearts 358/2 Days
"I, Lexaeus, will not yield to the frail heart of an infantile coward!"
—Lexaeus tegen Riku

Lexaeus, de Stille Held (静かなる豪傑 Shizuka-naru Gōketsu?, Taciturn Stalwart[1]), is de Niemand van Aeleus en is rang V binnen de originele Organisatie XIII. Zijn attribuut is Aarde en hij gebruik zijn grote Bijlzwaard, Hemelsplijter, om aardbevingen te creëren en vijanden te straffen met verwoestende fysieke aanvallen.

Lexaeus verschijnt in Kingdom Hearts: Chain of Memories tijdens Riku's verhaallijn, waarin hij samenwerkt met Vexen en Zexion om Riku te manipuleren zodat hij hen dient. In tegenstelling tot zijn vechtstijl en uiterlijk, is Lexaeus een gedisciplineerd plannensmeder die vaak probeert om mensen zoals Vexen te manipuleren. Lexaeus verschijnt in Kingdom Hearts 358/2 Days in het begin van het verhaal en als speelbaar karakter in Missie Modus. Tetsuya Nomura zei dat Lexaeus "langzame bewegingen heeft, maar hoge aanvalskracht heeft".

Verhaal[bewerken]

Kingdom Hearts 358/2 Days[bewerken]

Lexaeus kijkt toe als Xion zich aansluit bij Organisatie XIII.

Lexaeus is aanwezig als Xion zich aansluit bij Organisatie XIII en hij traint Roxas in Schemer Stad. Hij is aangewezen om Roxas te leren hoe hij zijn Limiet Breker gebruikt en gevechten overleeft als hij weinig HP heeft. Hij slaat Roxas hard in het gezicht voor de trainigssessie, zodat hij "op zijn laatste benen staat". Roxas vecht dan tegen een Mega-Schaduw en voert zijn Limiet Breker, Event Horizon, succesvol uit. Als Roxas de Mega-Schaduw verslagen heeft, keren hij en Lexaeus terug naar het Kasteel Dat Nooit Was. Een aantal dagen later wordt Lexaeus naar Kasteel Vergetelheid gestuurd.

Kingdom Hearts: Chain of Memories[bewerken]

"You've done well thus far. But to possess your powers, and yet fear the darkness.... What a waste."
—Lexaeus confronteert Riku

In Kasteel Vergetelheid wordt Lexaeus betrokken in een rivaliteit tussen de oudere leden van de Organisatie en de jongere, voornamelijk Marluxia en Larxene.

Zexion en Lexaeus bespreken de ware bedoelingen van Marluxia.

Lexaeus en zijn collega Zexion beginnen alle activiteit in Kasteel Vergetelheid te controleren nadat Marluxia en Larxene teken van verraad laten zien. Ook actief in Kasteel Vergetelheid zijn Axel en Vexen, maar omdat ze Axel moeilijk te vertrouwen vinden, schakelen Lexaeus en Zexion Vexens hulp in om Marluxia te bespioneren. Als ze erachter komen dat Marluxia van plan is om Sora te gebruiken om Xemnas ten val te brengen, besluiten Vexen, Lexaeus en Zexion om Riku te gebruiken om de verraders te verslaan.

Vexen probeert Riku's kracht te gebruiken door data van de jongen te verzamelen en daarvan een replica te maken, maar zijn experimenten worden onderbroken. Hoewel Vexen een replica weet te maken, wordt hij uitgeschakeld door Axel op Marluxia's bevel voor hij er totale controle over kan krijgen. De replica wordt onafhankelijk en gaat op zoek naar zijn hart.

Lexaeus beveelt Riku om de duisternis toe te laten voor hij met hem vecht.

Nu Vexen uit beeld is en de replica nutteloos is, neemt Lexaeus het heft in eigen handen en confronteert Riku net voor Sora Marluxia en Axel confronteert op de bovenste verdieping. Laxeaus probeert Riku over te halen om de duisternis toe te laten, maar als de jongen weigert mee te werken, valt Lexaeus aan met geen andere kans dan hem te elimineren.

Na het gevecht weet Lexaeus Riku bewusteloos te slaan, maar Ansem, Zoeker van Duisternis neemt de controle over Riku's lichaam over en weet de nietsvermoedende Niemand uit te schakelen. In zijn laatste momenten erkent Lexaeus dat Riku echt de Leiders is, verontschuldigt zich aan Zexion en vervaagt in de duisternis.

In de originele Kingdom Hearts: Chain of Memories gebruikt Lexaeus zijn laatste kracht om Riku de duisternis in te trekken.

Uiterlijk[bewerken]

Lexaeus is het grootste lid van Organisatie XIII en zijn Zwarte Mantel heeft hetzelfde ontwerp als die van Vexen, met mouwen die iets korter zijn dan gebruikelijk. Lexaeus draagt ook de standaard zwarte laarzen en handschoenen. Hij heeft hoekige en sterke kenmerken, met een vierkante kin, rechte neus en scherpe jukbeenderen. Lexaeus heeft blauwe ogen en dunne wenkbrauwen. Zijn haar is kastanjebruin en glad achterover gekamd in slordige stekels.

Persoonlijkheid[bewerken]

Lexaeus is intelligent en lakoniek, hij praat alleen wanneer hij dat nodig vindt. Daarom is zijn titel de "Stille Held". Lexaeus is trouw aan Zexion en hij vindt hem het enige lid dat hij kan vertrouwen, zoals hij schrijft in de Geheime Rapporten.

Vaardigheden[bewerken]

Hoofdartikel: Baas:Lexaeus

Lexaeus beschikt over grote fysieke kracht en hij gebruikt Aarde om zijn aanvallen te versterken. Hij vernietigd vijanden met krachtige slagen van zijn Bijlzwaard en als hij die gooit, vliegt het terug naar hem als een boemerang. Lexaeus kan rotsformaties oproepen voor hij ze breekt, waardoor de stukken door het veld vliegen en vijanden verwonden. Zoals een aantal andere leden van de Organisatie kan Lexaeus zweven en hij kan de grond zo hard raken dat er rotsformaties naar boven schieten. Lexaeus kan krachtige schokgolven creëren die over het hele veld verspreiden en zijn verdediging wordt tot het punt van onschadelijkheid verhoogt als hij zijn kracht verzameld.

Lexaeus' Afwezig Silhouet in Kingdom Hearts II Final Mix.

In Kingdom Hearts II Final Mix keert Lexaeus terug als een geheime baas, net als de andere verslagen Organisatie leden uit Kingdom Hearts: Chain of Memories. In dit gevecht hebben Lexaeus en Sora allebei een krachtmeter. Die van Sora staat de hele tijd op 100, maar Lexaeus kan die van hem verhogen. Als de Niemand zijn krachtmeter verhoogt, begint hij een intens zwart, riid, geel en paars aura uit te stralen dat hem beschermt tegen wankelen, schade minimaliseert en vijanden wegduwt. Lexaeus kan Sora in de lucht gooien en hem dan naar beneden slaan of Sora in een van de pilaren om het veld gooien en hem dan slaan met zijn Bijlzwaard. Rotsformaties komen uit de grond bij bijna elke aanval. Sora kan het Reactie Commando Mega Impact (メガインパクト Mega Impakuto?, Mega Impact) gebruiken om kracht van Lexaeus naar hemzelf over te zetten.

Wapen[bewerken]

Lexaeus gebruikt een groot, zwaar Bijlzwaard (Axe Sword), Hemelsplijter genaamd, als wapen. De Hemelsplijter is ongeveer één meter lang, heeft een blauw handvat dat bijna net zo lang is als het lemmet, dat gemaakt is van zwart, rood en geel metaal, en lijkt moeizaam te gebruiken voor iemand die niet over Lexaeus' kracht beschikt. In Kingdom Hearts II Final Mix kan Donald een soortgelijk wapen krijgen.

Noten en Referenties[bewerken]

  1. Heeft de titel Silent Hero tot Kingdom Hearts HD 1.5 ReMIX