Meeuwenvleugel (Sleutelzwaard)

Uit KHWiki NL
Dit artikel gaat over het Sleutelzwaard. Misschien ben je op zoek naar andere gebruiken van Meeuwenvleugel.
Kingdom Hearts II

Meeuwenvleugel
(ガルウィング Garuwingu)
Gull Wing
Meeuwenvleugel (Sleutelzwaard)
Meeuwenvleugel (Sleutelzwaard)
Meeuwenvleugel (Sleutelzwaard)
Meeuwenvleugel (Sleutelzwaard)

"Verhoogt het aantal ervaring verkregen wanneer een vijand verslagen wordt op een kritiek moment."
Kracht Magie
+3 0
Vaardigheid
Ervaring Boost
Verkregen
Praat met de Gullwings na het Gevecht van de 1000 Hartlozen.

De Meeuwenvleugel (ガルウィング Garuwingu?, Gull Wing) is een Sleutelhanger voor Sora's Sleutelzwaard in Kingdom Hearts II.

Verhaal[bewerken]

Tijdens de evenementen van Holle Bastion helpen de Gullwings Malafide als huurlingen, maar als de Niemanden Malafide wegjagen zitten de Gullwings zonder bondgenoot of doel. Sora stelt voor dat ze Leon helpen de stad te beschermen en Donald zegt dat Leon schatten heeft. Wanneer Sora, Donald en Goofy later terugkomen naar het kasteel verontschuldigen ze zich voor het bedriegen van de Gullwings zodat ze Leon zouden helpen, die eigenlijk geen schatten had. Hoewel de Gullwings eerst van plan waren alle schatten van Sora af te pakken als wraak, zeggen ze tegen Sora dat ze gehoord hadden van Leon hoe zwaar hun reis is, en bieden ze hem een schatkist aan waar de Meeuwenvleugel in zit.

Ontwerp[bewerken]

Het ontwerp van de Meeuwenvleugel komt van de Gullwings. Het Sleutelhanger teken is het symbool van de Zanarkand Abes, het blitzball team van Tidus en Jecht uit Final Fantasy X. Het symbool zit aan het wapen vast met het omhulsel van Yuna's lange paardenstaart uit Final Fantasy X-2. Het zit vast aan het handvat met een ketting die op het handvat van Paine's zwaard lijkt, in het bijzonder het schoppen ontwerp waar het handvat het lemmet raakt (oorspronkelijk een schoppen-gevormde schedel in Final Fantasy X-2).

De stootplaat bestaat uit twee veren die een deel waren van Rikku's outfit in Final Fantasy X. De schacht bestaat uit strikken die te zien zijn op de armen van de Thief dresssphere uit Final Fantasy X-2.

De tanden van het Sleutelzwaard zijn letterlijk een meeuwenvleugel, wat de mascotte is van de Gullwings. Hier komt ook de naam vandaan.

Gameplay[bewerken]

De Meeuwenvleugel is een van de zwakste Sleutelzwaarden in het spel, met een kracht bonus van +3 en geen magische bonus, maar het heeft de Ervaring Boost vaardigheid, wat Sora's ervaring verhoogt als hij in kritieke gezondheid verkeert.