Omega Wapen

Uit KHWiki NL
Kingdom Hearts 358/2 Days

Omega Wapen
(オメガウェポン Omaga Wepon)
Omega Weapon

"Een formidabel wapen met uitstekende vermogens."
Kracht Verdediging
+90 +5 +15 +0 +5
+30 +5 +10 +5 +11 +5
Vaardigheden
1: Vitaliteit Piek
2: Vitaliteit Barrière
3: Springlevend
Verkregen
Pandora's Kamer (Roxas/Xion)
Kingdom Hearts 358/2 Days

Omega Wapen+
(オメガウェポン+ Omaga Wepon+)
Omega Weapon+

"Een verbeterde Omega Wapen.
Bezit formidabele kracht en uitstekende vermogens."
Kracht Verdediging
+95 +1 +15 +0 +1
+34 +1 +10 +1 +12 +1
Vaardigheden
1: Vitaliteit Piek
2: Vitaliteit Barrière
3: Springlevend
Verkregen
Pandora's Kame+ (Roxas/Xion)

Het Omega Wapen (オメガウェポン Omaga Wepon?, Omega Weapon) is een Sleutelzwaard voor Roxas en Xions Sleutelzwaarden in Kingdom Hearts 358/2 Days. Het Omega Wapen+ is een verbeterde versie van het Omega Wapen.

Ontwerp[bewerken]

Het handvat van het Omega Wapen is wit en de stootplaat heeft een gouden buitenrand en een zwarte binnenrand. Er zit een dun gat aan beide kanten van de stootplaat, wat de stootplaat in twee delen splitst. De bovenkant van de stootplaat heeft drie rode diamanten en een hartvormig gat. De schacht is zwart met gouden rand en heeft ruitvormige gaten in het midden. De bovenkant van het Sleutelzwaard is een incomplete gouden ring met een punt aan de bovenkant. De tanden bestaan uit een gouden boog met drie gouden punten. Hoewel de tanden verbonden zijn aan de schacht, zitten ze ook met drie zwarte punten aan de gouden ring vast. De Sleutelhanger is een kruis met een hartvormig gat in het midden. De bovenkant is goud en de onderkant is grijs.

Gameplay[bewerken]

Alle passieve vaardigheden van het Omega Wapen zijn verbonden aan de HP van de speler. Met een volle HP Balk richt je meer schade toe en laat je ze wankelen met elke slag. Een volle HP Balk vermindert ook de schade die de vijand toebrengt.

De grond combo begint met een sprong achteruit, gevolgd door een diagonale draaiende slag naar voren, een opwaartse, verticale slag vanaf het linkerbeen en eindigt met een sprong in de lucht en een draaiende slag. Als je op Y drukt, wordt dat een neerwaartse stoot tot op de grond. De lucht combo begint met een verticale, neerwaartse slag, gevolgd door een opwaartse, draaiende slag aan de rechterkant en eindigt met een neerwaartse, draaiende slag aan de linkerkant.

Trivia[bewerken]

  • Het Omega Weapon is een terugkerende superbaas in de Final Fantasy serie die vaak verbonden is aan Ultima Weapon, waar Sora's Ultieme Wapen naar vernoemd is.
  • De vaardigheden die dit wapen geeft zijn een verwijzing naar het Ultima Weapon in de Final Fantasy serie, dat sterker wordt als de gebruiker meer HP heeft.