Schild

Uit KHWiki NL
Jump to navigation Jump to search
Dit artikel gaat over Goofy's wapen. Misschien ben je op zoek naar het Niemand Gummi Schip.

Schilden (Shields) zijn het wapen van Goofy in de Kingdom Hearts serie. Goofy is de kapitien van de Koninklijke Ridders in Disney Kasteel, maar hij houdt niet van geweld, dus gebruikt hij een schild als wapen.

In Kingdom Hearts zijn er drie soorten schilden:

  • "Aanval": Schilden voor aanvallen zijn kleiner, hebben een snellere aanval snelheid en doen meer schade. Voorbeeld: Gigant Vuist.
  • "Verdediging": Schilden voor verdediging zijn groter en hebben grotere kracht verbeteringen. Voorbeeld: Golem Schild.
  • "Gebalanceerd": Gebalanceerde schilden hebben verdeelde verbeteringen voor aanval en verdediging. Voorbeeld: Mithril Schild.

In Kingdom Hearts II hebben bepaalde schilden een speciale vaardigheid. Deze schilden kun je niet kopen bij Moogle Winkels, maar laten bepaalde vijanden vallen. Voorbeeld: Het Niemand Schild (dat Gokkers laten vallen) geven Goofy de Hyper Healing vaardigheid. Dit is handig als de AP nodig is voor andere vaardigheden.

Vexen gebruikt net als Goofy een schild als wapen. Zijn schilden hebben vaak een naam van een ijstijd of een wetenschappelijke term. Hij heeft hoge defensieve en offensieve vaardigheden als hij een schild gebruikt.

Goofy's Schilden[bewerken]

Kingdom Hearts[bewerken]

Kingdom Hearts II[bewerken]

Kingdom Hearts 358/2 Days[bewerken]

Vexens Schilden[bewerken]

Kingdom Hearts II Final Mix[bewerken]

Kingdom Hearts 358/2 Days[bewerken]

Zie Ook[bewerken]