Selphie

Uit KHWiki NL
Jump to navigation Jump to search
Selphie

Selphie KHII.png

Engels Somebody Emblem.png

Katakana セルフィ
Romaji Serufi
Stemacteurs (Ja:) Mayuko Aoki
(En:) Molly Keck
Thuiswereld Eilanden van het Lot
Oorsprong Final Fantasy VIII
Spellen Kingdom Hearts
Kingdom Hearts: Chain of Memories
Kingdom Hearts II
Kingdom Hearts coded

Selphie (セルフィ Serufi?, Selphie) is een karakter in Kingdom Hearts, Kingdom Hearts: Chain of Memories, Kingdom Hearts II en Kingdom Hearts coded, oorspronkelijk uit Final Fantasy VIII De officiële Kingdom Hearts website zegt dat ze dertien jaar oud is in Kingdom Hearts en Kingdom Hearts: Chain of Memories en veertien in Kingdom Hearts II.

Verhaal[bewerken]

Kingdom Hearts[bewerken]

Selphie praat met Sora over de legendarische krachten van de Paopu Vrucht.

Selphie is een bewoner van de Eilanden van het Lot en een vriend van Sora, Kairi en Riku. Ze besteedt het grootste gedeelte van haar tijd met Wakka en Tidus.

Ze is een van de drie die Sora een vraag stelt die de level snelheid bepaalt tijdens de Duik naar het Hart in het Eilanden van het Lot gebied. Haar vraag "Wat vindt je het belangrijkst?" kan beantwoord worden met "nummer één zijn", "vriendschap" of "mijn dierbare bezitten".

Net als Tidus en Wakka, kun je haar uitdagen voor een gevecht. Ze gebruikt een springtouw (een speelgoed-tegenhanger van haar wapen in Final Fantasy VIII, de nunchaku) om aan te vallen en is de snelste van de drie. Haar aanvallen zijn echter gemakkelijk te blokkeren, wat meer EXP betekent. Ze kan ongeduldige spelers echter ook irriteren, aangezien ze gemakkelijk aanvallen ontwijkt.

Later praat ze met Sora over de legende van de mysterieuze krachten van de Paopu Vrucht.

Wanneer de Hartlozen de Eilanden van het Lot vernietigen, is haar verblijfplaats onbekend. Waarschijnlijk is ze verdwenen toen de eilanden vernietigd werden, maar kon ze dankzij Sora terugkeren.

Kingdom Hearts: Chain of Memories[bewerken]

Selphie loopt naar Kairi toe om te kijken wat ze aan het doen is.

Een herinnering-gebaseerde versie van Selphie verschijnt in Kasteel Vergetelheid. Sora praat kort met haar, Tidus en Wakka wanneer hij naar de Eilanden van het Lot gaat. Wanneer Riku daarnaartoe gaat, verschijnt ze ook met Wakka en Tidus, maar de drie verdwijnen snel.

Enige tijd nadat Marluxia verslagen is, speelt de echte Selphie met Tidus en Wakka op het strand, terwijl Kairi naar het kleine eiland kijkt en op Sora wacht.

Kingdom Hearts II[bewerken]

Terwijl ze van school naar huis lopen vraagt Selphie of Kairi met haar mee wil naar het Kleine Eiland.

Net als de andere eilandbewoners is Selphie Sora vergeten door Naminé's manipulaties. Ze nodigt Kairi uit om naar het kindereiland te komen, maar Kairi zegt dat ze haarzelf beloofd had om pas naar het eiland te gaan als ze zich Sora's naam herinnerde. Hoewel Selphie geen herinneringen van Sora heeft, gelooft ze Kairi's verhaal van zijn bestaan.

Kingdom Hearts coded[bewerken]

Een data-versie van Selphie verschijnt op de Eilanden van het Lot in de Data Wereld, samen met Tidus en Wakka. Ze draagt Data-Sora op om een blok te vernietigen en geeft hem er een Hi-Potion voor. In de remake geeft ze hem een Verdediging +1.

Uiterlijk[bewerken]

In Kingdom Hearts lijkt Selphie erg op haar verschijning in Final Fantasy VIII, hoewel ze jonger is. Ze draagt een gele jurk met een grote zak op de borst. Ze draagt sandalen en een armband van blauwe kralen. Haar ogen zijn groen en ze gebruikt een springtouw als wapen. Haar bruine haar is gestyled in een lange krul aan de achterkant en een aan elke zijkant.

In Kingdom Hearts II is Selphie ouder en zichtbaar langer. Ze draagt een schooluniform, net als Kairi, dat bestaat uit een wit poloshirt met korte mouwen, een geruite, hemelsblauwe stropdas, een geplooide rok met dezelfde kleur, blauwe sokken en zwarte schoenen. Ze draagt ook een kleine, bruine riem om haar linkerpols. Ze heeft ook een "moogle tas", wat heel even gezien kan worden in Kingdom Hearts II.

In Kingdom Hearts Re:coded zijn haar dijen zichtbaar groter, wat haar een "volwassen uitstraling" geeft. Dit komt door een fout van de ontwikkelaars, hoewel ze hebben besloten het zo te houden.

Persoonlijkheid[bewerken]

Selphie lijkt een typisch "meisje-meisje" te zijn, ze is zorgeloos, vecht zelden met haar springtouw en gedraagt zich als een klein meisje. Ze lijkt ook een romanticus te zijn, want wanneer je voor een tweede keer met haar praat, zegt ze hoe romantisch de legende van de Paopu Vrucht is. Haar romantische aard wordt versterkt wanneer Kairi (na te praten over Riku) zegt dat ze een brief naar de "andere jongen" gaat sturen. Selphie is gecharmeerd door Kairi's idee.

Oorsprong[bewerken]

Selphie Tilmitt was oorspronkelijk een belangrijk karakter in Final Fantasy VIII, waarin ze een klasgenoot van Squall is bij Balamb Garden, na overgeplaatst te zijn vanuit Trabia Garden. Ze is actief en energiek en soms onhandig. Ze doet mee aan veel buitenschoolse activiteiten, zoals het plannen van het Garden Festival en het beheren van de website van de school. Ze gebruikt Nunchaku als wapen en haar Limit Break, "Slot", laat de speler een aantal keer een willekeurige spreuk gebruiken. Ze is geobsedeerd door treinen en andere voertuigen en wordt later de piloot van het ruimteschip. Selphie verschijnt voor het eerst als ze Squall tegenkomt wanneer ze te laat is. Later, tijdens een veld examen in Dollet, voegt ze zich bij Squalls team nadat Seifer wegrent. Ze is later afgestudeerd aan SeeD, samen met Squall en Zell en de drie komen bij elkaar in een team, wat een missie krijgt om de Timber natie te bevrijden van de Republic of Galbadia. Tijdens het spel herstelt ze haar hechtheid met Irvine uit haar kindertijd, die dient als de co-piloot van de Ragnarok.

Selphie was het tweede karakter die Nomura tekende, na Squall, en gaf haar met opzet een onpraktische haarstijl. Toen hij Selphie voor het eerst ontwierp, tekende Nomura haar in een overall, maar hij realiseerde zich dat geen van de karakters een rok droeg en gaf Selphie uiteindelijk een mini-rok.

Hoewel Selphie niet het enige karakter uit Final Fantasy VIII in de Kingdom Hearts serie is, ontmoet ze Leon, Seifer, Fuu of Rai nooit, doordat ze in een andere wereld woont.