Sleutelhanger

Uit KHWiki NL
Jump to navigation Jump to search
De Sleutelhanger van de Koninkrijkssleutel.

Een Sleutelhanger (キーホルダー Kīhorudā?, Keychain) is een magisch deel van de uitrusting dat het uiterlijk en vaardigheden van het Sleutelzwaard verandert. In Kingdom Hearts 358/2 Days vervangt het Kamer Paneel systeem de Sleutelhangers en in Kingdom Hearts Re:coded vervangt de Sleutelzwaard Chip de Sleutelhanger. Het Kaart systeem vervangt de Sleutelhanger in Kingdom Hearts: Chain of Memories, maar deze Kaarten veranderen alleen de vaardigheden, niet het uiterlijk.

Kracht[bewerken]

De Sleutelhangers hebben het vermogen om de statistieken van een Sleutelzwaard te veranderen, speciale vaardigheden verlenen en het een nieuw uiterlijk geven. De meeste Sleutelzwaarden hebben een standaard vorm, zoals de Koninkrijkssleutel, maar een Sleutelzwaard gebruiker kan de vorm van het Sleutelzwaard veranderen met een Sleutelhanger. Dat wil zeggen dat wanneer Sora of een andere gebruiker wordt uitgerust met een "nieuw" Sleutelzwaard, hij/zij eigenlijk alleen een andere Sleutelhanger aan het Sleutelzwaard hangt en zo de vorm verandert.

Oorsprong[bewerken]

Er is nog niet uitgelegd wat een Sleutelhanger precies is en waarom het de kracht heeft om een Sleutelzwaard van vorm te laten veranderen. Een Sleutelzwaard gebruiker krijgt een Sleutelhanger meestal na het behalen van de gebeurtenissen in een Wereld. Deze Sleutelhangers zijn vaak geïnspireerd op de wereld waaruit ze komen.

Uitzonderingen[bewerken]

Soms heeft een Sleutelzwaard geen Sleutelhanger. De incomplete Sleutelzwaard van Harten mist een Sleutelhanger, net als de achtergelaten Sleutelzwaarden op het Sleutelzwaard Kerkhof.

De Einde van de Aarde, Verdwaalde Wind en Regenstorm hadden geen Sleutelhangers in de geheime video Birth by Sleep in Kingdom Hearts II, omdat ze nog niet helemaal ontworpen waren.

Tekens[bewerken]

Kingdom Hearts[bewerken]

Kingdom Hearts II[bewerken]

Kingdom Hearts 358/2 Days[bewerken]

Kingdom Hearts Re:coded[bewerken]

Zie Ook[bewerken]