Tarzan

Uit KHWiki NL
Jump to navigation Jump to search
Tarzan

Tarzan KH.png

Engels Tarzan Somebody Emblem.png

Katakana ターザン
Romaji Tāzan
Stemacteurs (Ja:) Jūrōta Kosugi
(En:) Tony Goldwyn
Thuiswereld Deep Jungle
Oorsprong Tarzan (1999)
Spel Kingdom Hearts

Tarzan (ターザン Tāzan?, Tarzan) is een teamlid in Kingdom Hearts. Hij is een wilde, bijna dier-achtige man die is grootgebracht door gorilla's. Hij spreekt weinig Engels en grotendeels gorilla-taal, wat voornamelijk bestaat uit grommen. Omdat hij al lang in Diepe Jungle woont, heeft hij indrukwekkende acrobatische vaardigheden ontwikkeld, wat lijkt op de bewegingen van een aap, en hij kan zelfs over boomtakken en lianen "surfen". Ook kan hij aan lianen slingeren om grote afstanden af te leggen. Hij vecht met een speer gemaakt van een scherpe steen die vastgebonden zit aan een tak.

Verhaal[bewerken]

Kingdom Hearts[bewerken]

Tarzan komt Sora tegen in zijn oude boomhut, waar hij aangevallen wordt door het luipaard Sabor. Tarzan verjaagt Sabor en wordt vrienden met Sora. Sora vraagt Tarzan om hulp om Riku en Kairi te vinden, hoewel Tarzan het niet helemaal begrijpt. Hij leidt Sora door de dieptes van de jungle naar een kampement, waar Sora Tarzan's vriend Jane ontmoet. Jane is verrast om Sora te zien, en later Donald en Goofy. Clayton, een jager die Jane meegebracht heeft, probeert Tarzan nog een keer te overtuigen om hen de verblijfplaats van de gorilla's te laten zien. Tarzan kan dit niet doen omdat Kerchak, de leider van de gorilla's, mensen niet vertrouwt. Op dit punt verliest Clayton zijn hart aan de Hartlozen en hij valt in de duisternis. Sabor valt Sora en Tarzan nog een keer aan, maar ze doden hem.

Jane en Tuk worden ontvoerd door Clayton, maar worden kort daarna gered door Sora en Tarzan. Jammer genoeg hebben Clayton en zijn bende Hartlozen alle gorilla's gevangen, zodat Clayton ze neer kan schieten. Sora en Tarzan komen tussenbeide en de gorilla's ontsnappen. Clayton en een grote Hartloze genaamd Verborgen Sluiper vechten met Sora, Donald, Goofy en Tarzan, maar worden verslagen (Clayton wordt verpletterd door de Hartloze). Tarzan lijkt te zien dat Clayton niet langer een mens is en uit zijn ontdekking voor het gevecht. Dankbaar voor hun redding tonen de gorilla's Sora en de anderen het Sleutelgat van de wereld. Jane weet dan Tarzans grommen te ontcijferen: Vrienden in het hart (het woord hart is ondertiteld in leestekens).

Uiterlijk[bewerken]

Tarzans bruine haar is gestyled in lange dreadlocks. Hij draagt bijna geen kleren. Het enige stuk kleding dat hij draagt is een gehavende, bruine lendedoek rond zijn middel. Zijn ogen zijn licht groen-blauw van kleur en zijn gespierde lichaam is gebruind vanwege het wonen in de jungle.

Persoonlijkeid[bewerken]

Tarzan is een vriendelijk karakter, helemaal wanneer hij bij zijn "familie", de gorilla's, is. Hij geeft veel om zijn vrienden. Het lijkt alsof Tarzan kan voelen wanneer iemand zijn vrienden kwaad wil doen, want hij vertrouwde Clayton niet toen hij zei dat hij de gorilla's geen kwaad wou doen. Tarzan is bijna altijd de eerste die mensen redt wanneer ze in gevaar zijn: Hij redde Sora van Sabor en later, samen met Sora, Donald en Goofy, redde hij Jane en Tuk.

Vaardigheden[bewerken]

Tarzan is een fysiek karakter. Zijn Speer heeft een groot bereik en grote kracht. Hij gebruikt zijn speer samen met verscheidene technieken, waarmee hij vijanden snel aanvalt in gevechten, hoewel hij snel door zijn MP heen is. Hij heeft één uitrustings slot en drie voorwerp slots. Tarzan heeft de volgende vaardigheden:

Oorsprong[bewerken]

Tarzans verschijning in Kingdom Hearts is gebaseerd op zijn verschijning in de Disney film Tarzan uit 1999. In de film zijn een baby Tarzan en zijn ouders te zien die een brandend schip verlaten en ontsnappen in een houten roeiboot naar de kust van Afrika. Het drietal komt aan bij het vasteland, ongedeerd en op zoek naar onderdak. Tarzans ouders gebruiken de restanten van het schip om een grote boomhut te bouwen in een boom die Tarzan kiest door te lachen en ernaartoe te wijzen.

Enige tijd later wordt de aanwezigheid van de familie opgemerkt door het vrouwelijke luipaard Sabor, die hen agressief aanvalt. Zowel Tarzans moeder als vader worden gedood door het luipaard, maar zorgen ervoor dat hij veilig is.

Een paar dagen later in de jungle hoort Kala, een vrouwelijke gorilla wiens kind gedood werd door Sabor, een huilend geluid van ver weg en, denkend dat het haar kind is, gaat erop om het te onderzoeken. Tot haar verbazing ontdekt ze dat het gehuil uit een boomhut komt en gaat voorzichtig naar binnen. Daar vindt ze Tarzan huilend in zijn wieg liggen. Ze troost hem, maar Sabor loert vanuit de schaduwen. Kala en Tarzan ontsnappen aan het woeste luipaard en laten haar verstrikt in een van de katrol mechanismen van de boomhut achter.

Kala brengt Tarzan terug naar de andere gorilla's en geeft aan dat ze het weerloze kind wil adopteren. Haar partner en het alfa-mannetje, Kerchak verwerpt het idee, maar Kala dringt aan om Tarzan te beschermen. Kerchak accepteert Tarzan uiteindelijk, maar denkt dat hij nooit datgene zal hebben wat hem deel van de familie maakt.

Tarzan groeit op in de jungle en wordt vrienden met Tuk, een vrouwelijk gorilla, en Tantor, een voorzichtige olifant. Hij leert de leefwijze van de jungle en zijn inwoners, maar irriteert Kerchak vaak per ongeluk, zoals bij het gooien van zijn speer, waarbij hij net het hoofd van Kerchak mist.

Op een dag komen Jane Porter en haar vader, Professor Porter, aan bij de kust van Afrika en zetten een kamp op op een open plek dicht bij waar Tarzans familie woont. Tarzan, nu een volwassen man, wordt door zijn eigen nieuwsgierigheid naar het kamp geleid, zich afvragend wat alle apparatuur is. Zijn aanwezigheid wordt opgemerkt door Clayton, de gids van de familie Porter, en hij vuurt zijn geweer af. Hij mist Tarzan net, die zich in het struikgewas verschuilt.

Enige tijd later probeert Jane een baby baviaan te tekenen, maar maakt het boos en wordt achternagezeten door zijn familie. Ze wordt gered door Tarzan en leert zijn naam. Met veel moeite legt ze uit dat haar naam Jane is en tot Tarzans verbazing merkt hij dat ze geen gorilla is, maar een mens, net als hij. Tarzan raakt bevriend met Jane en de Professor en begint met het leren van de Engelse taal, basis manieren en etiquette. Hij vertrouwt Clayton echter niet en wanneer Jane hem vraagt hen naar de gorilla's te brengen, neemt hij Clayton met tegenzin mee.

Claytons kwade motieven worden onthuld wanneer hij en zijn handlangers proberen zoveel mogelijk gorilla's te vangen en mee te nemen naar Engeland. Tarzan, Jane en de Professor zitten gevangen op Claytons schip, maar worden gered door Tuk en Tantor. Clayton volgt hen terug naar het vasteland en vecht met de gorilla's, Tarzan, Jane en de Professor, wat leidt tot zijn eigen ondergang. Kerchak wordt gedood terwijl hij zijn familie probeert te beschermen en zijn laatste wens is dat Tarzan zijn plaats inneemt en de familie leidt.

Op een latere dag wordt het kamp opgeruimd en teruggebracht naar het schip dat Jane naar Afrika bracht en haar en de Professor mee terug neemt naar Engeland. Jane protesteert echter en besluit om bij Tarzan te blijven. De Professor blijft ook en de twee worden toegelaten in de gorilla familie. De Professor begint gelijk met zijn onderzoek, terwijl Tarzan en Jane van de schoonheid van de jungle genieten. Jane en Tarzan leven gelukkig samen en gebruiken de boomhut die zijn ouders gebouwd hebben als huis.

Trivia[bewerken]

  • Hoewel Tarzan met zijn adoptievader Kerchak en de rest van de gorilla's in gorilla-taal spreekt, zijn zijn zinnen in het Engels - hoogstwaarschijnlijk zodat de speler begrijpt wat hij zegt.