Ventus

Page last edited 897 dagen 0 uur geleden
Uit KHWiki NL
Jump to navigation Jump to search
Ventus

Ventus KHBBS.png

Engels Ventus
Ven
Somebody Emblem.png

Katakana ヴェントゥス
ヴェン
Romaji Ventusu
Ven
Stemacteurs (Ja:) Kōki Uchiyama
(En:) Jesse McCartney
Thuiswereld Onbekend
Land van Vertrek
Kasteel Vergetelheid
Spellen Kingdom Hearts Birth by Sleep
Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance
Kingdom Hearts 0.2 Birth by Sleep -A fragmentary passage-
Kingdom Hearts Unchained χ
"My friends are my power... and I'm theirs!"
—Ventus tegen Vanitas voor hun laatste gevecht.

Ventus (ヴェントゥス Ventusu?, Ventus), ook wel Ven (ヴェン Ven?, Ven) genoemd, is een van de hoofdpersonen in Kingdom Hearts Birth by Sleep. Zijn naam betekent "wind" in het Latijn, wat vergelijkbaar is met hoe Sora's naam "hemel" in het Japans betekent. Hij was een Sleutelzwaard gebruiker voor Sora er een werd en was de leerling van zowel Meester Xehanort en Meester Eraqus. Hij is de jongste van het trio dat gevormd werd door hem, Terra en Aqua.

Ventus' hart is ernstig beschadigd bij de creatie van zijn duistere tegenhanger, Vanitas en wanneer het χ-zwaard dat van hun harten gemaakt is, wordt vernietigt. Beide keren reikt Sora's hart zich uit om dat van Ventus te helen en tegen het einde van Kingdom Hearts Birth by Sleep ligt Ventus' hart te slapen in Sora zodat het kan herstellen tot het volledig genezen is en klaar om in zijn lichaam, wat comateus in de Kamer van Ontwaken ligt, terug te keren.

Verhaal[bewerken]

Voor Kingdom Hearts Birth by Sleep[bewerken]

Vier jaar voordat Terra en Aqua hun Teken van Meesterschap examen afleggen, dient Ventus als leerling van Meester Xehanort, als deel van het plan om het legendarische χ-zwaard te vormen. Ventus bleek echter een slechte kandidaat te zijn en wanneer hij weigerde om de duisternis te gebruiken om een aantal Neoschaduwen te bevechten op het Sleutelzwaard Kerkhof, verloor Meester Xehanort zijn geduld en gebruikte zijn eigen Sleutelzwaard om de duisternis uit Ventus' hart te halen en creëerde een wezen van pure duisternis, Vanitas genoemd.

Jammer genoeg liet dit proces Ventus in een comateuze staat achter, met zijn gebroken hart van puur licht dat langzaam doofde. Meester Xehanort bracht Ventus naar de Eilanden van het Lot om zijn laatste dagen in vrede te leven. Ventus wordt naar de Duik naar het Hart gestuurd, waar hij in contact komt met het hart van de pasgeboren Sora. Na een korte discussie verbindt Ventus' hart zich met dat van Sora en wordt zijn gebroken hart hersteld, waardoor Ventus in leven kan blijven tot hij op een dag de schade zelf kan herstellen. Dan roept Ventus een Sleutelzwaard op een schiet een straal van licht af naar de hemel, tot Meester Xehanorts verrassing. Meester Xehanort besluit dat Ventus nog van nut is voor zijn plan, maar omdat hij te zwak is vergeleken met Vanitas, kan hij niet onder hem trainen.

Na deze gebeurtenissen brengt Meester Xehanort Ventus naar het Land van Vertrek, waar hij onder Meester Eraqus kan trainen. Terra en Aqua ontmoeten Ventus met open armen, maar als Terra naar zijn verleden vraagt, slaakte Ventus een kreet van kwelling en werd bewusteloos. Eraqus vertelde dat dit kwam doordat hij zijn geheugen kwijt was. Daarna bleef hij een aantal dagen slapen terwijl Aqua over hem waakte. Enige tijd later werd hij wakker. Overgelukkig bracht Aqua Meester Eraqus en een bezorgde Terra snel op de hoogte.

Vanaf dat moment begon zijn hart te helen en vormde hij een sterke vriendschap met Aqua en Terra. Tijdens een training sessie verloor Ventus vernederend, maar Terra en Aqua verzekerde hem ervan dat hij sterker werd. Naarmate de tijd verstreek, vormden Terra en Ventus een sterke broederlijke band. Terra gaf Ventus zelfs zijn houten training Sleutelzwaard en voerde een neppe erfenis ceremonie uit. Samen deelden zij dezelfde droom: om Sleutelzwaard Meesters te worden.

Jaren later wordt Ventus wakker door een meteorenregen en rent naar buiten om naar de sterren te kijken. Later voegen zowel Terra als Aqua zich bij hem. Wanneer Ventus vraagt over sterren en het licht, legt Terra uit dat elke ster een andere wereld is en vergelijkt het licht met Ventus, die het niet begrijpt. Daarna oefenen de drie voor het Teken van Meesterschap de volgende dag. Na de training geeft Aqua geluksbrengers aan Terra en Ventus en vertelt het verhaal achter de geluksbrengers. De geluksbrengers, ook wel Wegvinders genoemd, hadden een sterke magie die een "onbreekbare connectie" vormden. Hierna keren de drie terug naar het kasteel voor de nacht, uitkijkend naar het examen. De dingen gaan echter niet probleemloos. Tijdens het examen beïnvloedt Meester Xehanort de test en de bollen van licht vallen Ventus, Terra en Aqua aan. Samen vechten ze tegen de bollen en het examen gaat verder.

Vanitas in Ventus' kamer.

Na het examen is het duidelijk dat Ventus de interesse van Meester Xehanort en Vanitas gewekt heeft. Hoewel hun bedoelingen onduidelijk zijn, besluit Vanitas Ventus wat aan te sporen om zijn thuis te verlaten. Wanneer Vanitas verschijnt in Ventus' kamer, geeft hij een aantal duistere hints over Terra's lot en hoe hij "een ander persoon wordt". Ventus verdedigt Terra en zegt Vanitas dat hij niks van hem weet. Wanneer Vanitas vertrekt, rent Ventus naar buiten om zijn vriend te waarschuwen. Helaas komt hij te laat aan, aangezien Terra vertrekt voor een missie. Omdat hij geen andere keus heeft, verlaat Ventus het Land van Vertrek en gaat hem achterna.

Ventus bezoekt een aantal werelden en vormt nieuwe vriendschappen. In het Dwergenwoud helpt hij Sneeuwwitje te ontsnappen uit het woud en brengt haar naar het huisje van de Dwergen. Daar leert hij dat Sneeuwwitje Terra heeft ontmoet en hij gaat hem gelijk zoeken. Aan de andere kant van het woud komt hij de Koningin tegen, vermomd als oud vrouwtje, die Ventus vertelt dat Terra haar heeft bedreigd met zijn Sleutelzwaard. ventus weigert dit te geloven en vertrekt om Terra te zoeken, terwijl hij zich afvraagt wat er met hem aan de hand is. In het Kasteel van Dromen raakt Ventus bevriend met Tom en Assepoester. Hoewel Terra er niet is, helpt Ventus om materialen te verzamelen voor Assepoesters jurk. Wanneer de jurk af is, bedankt Assepoester Tom en Ventus en de twee praten over hun dromen, Op dat moment besluit Ventus dat het zijn droom is om Sleutelzwaard Meester te worden, een droom die hij en zijn vrienden delen. In het Betoverd Koninkrijk krijgt Ventus weer een aanwijzing over Terra. Na het bevrijden van Prinses Aurora's hart, komt Ventus Malafide tegen. Zij zegt dat Terra geholpen heeft om het hart te stelen, maar Aqua komt net op tijd aan om Ventus ervan te overtuigen dat hij dat nooit zou doen. Dan vraagt ze Ventus om mee naar huis te gaan, maar hij weigert, zich de cryptische boodschap van Vanitas herinnerend.

Ventus en Mickey vechten samen tegen Vanitas.

Ventus komt Vanitas weer tegen en volgt hem naar het Sleutelzwaard Kerkhof. Daar probeert Ventus antwoorden te krijgen van Vanitas, die alleen verteld wat hij al gezegd had: dat Terra voorgoed zal verdwijnen. De twee vechten, maar Vanitas wint gemakkelijk en vermoord Ventus bijna. Dan arriveert Koning Mickey en helpt Ventus om Vanitas te verslaan. Vanitas zegt tegen Ventus dat hij voorwaardelijk vrij is en verdwijnt. Ventus en Mickey stellen zich aan elkaar voor en Mickey vertelt hoe de Ster Scherf hem naar verschillende werelden laat reizen, maar Mickey kent nog niet al zijn geheimen. Kort daarna stuurt de Ster Scherf hen naar de Stralende Tuin.

Ventus probeert Mickey te volgen, maar wordt tegengehouden door Dilan en Aeleus. Als hij een Onervarene ziet, geeft Mickey de zoektocht naar Mickey op en gaat het monster achterna. Hij wordt een paar keer tegengehouden, door Dagobert Duck, die hem kaartjes voor Disney Stad geeft en Merlijn, die hem over het Honderd Bunderbos boek vertelt. Uiteindelijk vindt hij de Onervarene, net als Terra en Aqua. Samen verslaan ze het Drievoud Pantser. Daarna probeert Aqua Ventus naar huis te sturen en zij en Terra krijgen ruzie over de duisternis en de bedoelingen van Meester Eraqus. De hele tijd is Ventus volledig verward, aangezien hij zijn vrienden nooit zo heeft zien ruziën. Als Terra wegloopt, zegt Ventus tegen Aqua dat het Meester zijn haar naar het hoofd is gestegen en gaat Terra weer achterna.

Zijn zoektocht wordt weer onderbroken, dit keer door Ienzo, die aangevallen wordt door Onervarenen. Zonder aarzeling beschermt Ventus de jongen en verslaat de Onervarenen. Even arriveert kort daarna en bedankt Ventus voor zijn hulp. Als Ventus hem naar Terra vraagt, zegt hij hem om in de Buitenste Tuin te kijken. Hoewel Ventus Terra vindt, is hun reünie kort, aangezien Terra vertrekt en Ventus zegt dat hij niet mee kan komen, maar dat ze elkaar zullen zien als ze elkaar nodig hebben. Als hij Aqua weer tegenkomt, vraagt hij of hij met haar mee mag gaan, maar Aqua beveelt hem terug te gaan naar het Land van Vertrek. Als ze Ventus' teleurstelling ziet, legt ze uit dat ze niet wil dat hij gewond raakt.

Ventus blijft een tijdje in Stralende Tuin, denkend aan de tijd toen zijn vriendschap niet belast werd door nieuwe complicaties. Hij vraagt zich af wat het betekent om vrienden te zijn en nadat hij Lea en Isa ontmoet, wordt hij steeds nieuwsgieriger naar vriendschap. Ventus besluit verder te reizen, maar in plaats van te zoeken naar Terra of Aqua, gaat hij op zoek naar nieuwe vrienden.

Wanneer hij Zack en Hercules ontmoet in Olympus Colosseum en hen helpt om de Onervarenen te verslaan, begrijpt Ventus eindelijk wat vriendschap is en realiseert zich dat hij, Terra en Aqua het op een dag goedmaken.

In Nooitgedachtland leert Ventus dat Mickeys Ster Scherf gestolen is door Kapitein Haak, samen met Tinkelbel. Hij werkt samen met Peter Pan en de Verloren Jongens om Kapitein Haak te verslaan. Daarna besluiten Peter, Ventus en de Verloren Jongens om hun dierbare bezitten in de lege kist die ze gestolen hadden van Kapitein Haak te stoppen. Aangezien zijn Houten Sleutelzwaard veel dierbare herinneringen bevat, stopt Ventus die in de kist, gelovend dat de beste herinneringen met Terra en Aqua nog moeten komen. Hij krijgt ook de Ster Scherf ven Tinkelbel, na overtuigd te zijn door Peter, en wordt gelijk weggesleurd naar de Mysterieuze Toren.

Als hij aankomt brengen Donald en Goofy hem meteen naar Yen Sid. Daar leert hij dat Mickey vermist is, maar als Yen Sid zijn magie gebruikt om hem te vinden, komen ze erachter dat hij in gevaar is. Vastberaden om Mickey te redden gaat Ventus terug naar het Sleutelzwaard Kerkhof, maar als hij daar aankomt verandert alles.

Vanitas geeft Ventus een reden om te vechten.

Het blijkt dat Meester Xehanort op hem zat te wachten en hij onthuld Ventus' lot om het χ-zwaard te maken. Hij vertelt Ventus dat dit de echte reden was waarom hij nooit van huis mocht en steeds terug werd gestuurd, uit angst voor de creatie van het χ-zwaard. Ventus keert terug naar Meester Eraqus, die hem probeert te verietigen. Gelukkig wordt hij gered door Terra en naar de Eilanden van het Lot gestuurd. Daar komt hij Vanitas weer tegen, die Ventus laat herinneren hoe Meester Xehanort zijn hart in tweeën brak.

Als de herinneringen terugkomen, besluit Vanitas om Ventus een reden te geven om te vechten: hij zegt Ventus naar het Sleutelzwaard Kerkhof te komen, de enige plek waar het χ-zwaard gemaakt kan worden, en dreigt Terra en Aqua te vermoorden als Ventus nog steeds "de pacifist uithangt". Omdat hij geen keus heeft, vertrekt Ventus in de hoop om alles recht te zetten. Als hij herenigd wordt met zijn vrienden, legt hij de situatie tussen hem en Vanitas uit en geeft toe dat hij bang is voor het idee van het χ-zwaard en vraagt om vernietigd te worden, zodat hij niet tegen Vanitas hoeft te vechten. Terra en Aqua zijn geschokt, maar dan komen Meester Xehanort en Vanitas aan.

Tijdens het gevecht op het Sleutelzwaard Kerkhof, bevriest Meester Xehanort Ventus en gooit hem van een klif. Aqua weet hem op te vangen voor hij op de grond valt. Braig verschijnt en vecht met Aqua. Als hij genoeg tijd gerekt heeft, verdwijnt Braig en Vanitas slaat Aqua bewusteloos terwijl hij van een klif afspringt. Voor hij Aqua af kan maken, gebruikt Ventus al zijn wilskracht om uit het ijs te komen en vecht met Vanitas. Na het gevecht onthuld Vanitas zijn ware bedoeling en legt uit dat de Onervarenen van zijn emoties en negativiteit kwamen. Dan smelt Vanitas samen met Ventus en neemt zijn lichaam over.

Ventus slaapt in de Kamer van Ontwaken.

De fusie maakt Ventus compleet, maar Vanitas bestuurt het lichaam. Als resultaat van hun fusie, wordt het χ-zwaard gevormd. Mickey arriveert echter en helpt Aqua ontwaken. Samen vechten ze tegen Ventus-Vanitas en beschadigen het χ-zwaard. Terwijl dit gebeurt, houden Ventus en Vanitas een metafysisch gevecht, waarbij Vanitas probeert te herenigen met Ventus en het χ-zwaard te repareren. Ventus weigert en kiest ervoor om Vanitas en het wapen te vernietigen, hoewel dat de vernietiging van zijn eigen hart betekent.

De twee vechten in een beslissend gevecht en tegen het einde dwingt Vanitas Ventus om een Dimensie Link te gebruiken, in de hoop hun fusie compleet te maken, maar Ventus wint en het χ-zwaard is vernietigd, samen met Vanitas. Jammer genoeg zorgt dit er ook voor dat Ventus' hart zijn lichaam verlaat, wat hem in een comateuze staat achterlaat. Aqua plaatst zijn lichaam later in een kamer in Kasteel Vergetelheid. Op de een of andere manier weet Ventus' hart de weg naar een jonge Sora te vinden en zijn hart voegt samen met Sora's lichaam, wat hem het Sleutelzwaard laat gebruiken.

Kingdom Hearts 358/2 Days[bewerken]

Xion met Ventus' uiterlijk.

Xigbar ziet Xion als Ventus. Xigbar zegt dat Ventus altijd keek alsof hij "zijn goudvis verdronken had" voor hij verslagen wordt door Xion. Xemnas verwijst vaak naar Ventus en zoekt hem in de Kamer van Ontwaken. Xemnas stuurt Axel verschillende keren naar Kasteel Vergetelheid om Ventus te vinden, maar Axel slaagt nooit.

Kingdom Hearts coded[bewerken]

Data-Naminé vertelt Mickey en Data-Sora dat Ventus een van degenen is die verbonden is met Sora's hart en gered moet worden. Later vertelt Mickey tegen Yen Sid dat ze dichtbij het vinden van Ventus' hart kunnen zijn.

Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance[bewerken]

Wanneer Sora in De Wereld Die Nooit Was aankomt, wordt hij gekweld door illusies gemaakt door Jonge Xehanort, Xemnas en Xigbar, in een poging hem in slaap doen vallen, zodat zijn hart kwetsbaar is. In een van die illusies neemt Sora de vorm aan van Ventus en ziet Terra en Aqua.

Nadat Sora in de duisternis valt omdat zijn hart beschadigd is door Xemnas en Jonge Xehanort, omhult Ventus' hart hem in Ventus' Sleutelzwaard Pantser om hem te beschermen, hoewel hij tijdelijk overgenomen wordt door de duisternis voor Riku hem redt. Hij verschijnt later in de onderzoeksdata die Ansem de Wijze heeft achtergelaten in Sora, maar Riku, die Ventus nooit heeft gezien, verward hem met Roxas.

Ventus ligt nog steeds te slapen in Kasteel Vergetelheid. Op het moment dat Sora terugkeert naar Traverse Stad en zijn Droom Eter vrienden weer ziet, glimlacht Ventus licht vanwege Sora's blijdschap.

Andere Verschijningen[bewerken]

Terra en Ventus in Blank Points.

Blank Points[bewerken]

Ventus slaapt op een bankje buiten in het Land van Vertek voor Terra hem wakker maakt. Ze lachen allebei en kijken naar de hemel terwijl ze Sora's naam uitspreken met hernieuwde hoop.

Uiterlijk[bewerken]

Ventus lijkt erg op Roxas en heeft identieke gelaatstrekken. Om deze gelijkenis nog meer te benadrukken lijkt Ventus' outfit op de kleren die Roxas draagt in Kingdom Hearts II. Hij draagt een jas die een fusie lijkt te zijn van Roxas' jas (wit aan de rechterkant) en Sora's jas in Kingdom Hearts II (zwart aan de linkerkant), wat ook kan verwijzen naar het Yin en Yang symbool. De kraag van de jas is rood en lijkt op die van Roxas' jas. Hieronder lijkt hij een grijs vest te dragen met een knoop en enkele witte, hoekige patronen erop. Hieronder draagt hij een zwart shirt met een hoge kraag. Rond zijn middel zit een deel groen en grijs pantser en een ander deel van het pantser zit op zijn linkerschouder. Meester Eraqus draagt een soortgelijk pantser, hoewel dat blauw-groen is. Ventus' broek lijkt ook op de broek van Roxas, die grijs, zwart en wit is. Om zijn linkerarm draagt hij een zwart en wit geblokte polsband die ook lijkt op die van Roxas, maar dan met witte randen, in plaats van zwarte. Net als Aqua heeft hij twee kruisende banden over zijn borst, met een zilver Sleutelzwaard Meester symbool. Zijn laarzen lijken op gepantserde schoenen in de kleuren groen en grijs.

Ventus' manieren lijken erg op Sora en Roxas, zo staat hij bijvoorbeeld vaak met zijn handen achter zijn hoofd, net als Sora doet. In de openingsvideo valt hij door een Station in de Duik naar het Hart door de Koninkrijkssleutel en Zieleneter die de pilaar breken, op een soortgelijke manier hoe Sora en Roxas van gebroken Stations vallen in hun Duik naar het Hart. Aan het begin van zijn episode in het Land van Vertrek, valt Ventus buiten in slaap na het kijken naar een vallende ster en een tijdje later gaapt hij en schrikt dan doordat Aqua over hem heen gebogen staat, die giechelt om zijn reactie. Dit lijkt op hoe Kairi Sora wakker maakt aan het begin van Kingdom Hearts.

Ventus, Terra en Aqua roepen hun pantser op.

Wanneer hij het pantser gedeelte op zijn linkerschouder aanraakt, wordt Ventus volledig bedekt door een Sleutelzwaard Pantser. In Birth by Sleep heeft Ventus' pantser de kleuren die hij normaal gesproken draagt, voornamelijk groen en goud. Hij draagt ook een gele cape, die er verkleurd en bijna geroest uitziet. Het pantser op zijn knie is goud en heeft een scherpe, opwaartse punt aan de buitenkant. Zijn helm heeft een heel ander ontwerp dan die van Terra en Aqua. Het is platter aan de bovenkant en heeft twee uitsteeksels aan beide kanten van de helm die naar achter steken en licht naar boven buigen. Zijn laarzen zijn helemaal goud. In Kingdom Hearts Birth by Sleep ontbreekt zijn cape en zijn laarzen lijken meer op de schoenen die hij draagt. Ook veranderen de kleuren, het groen ontbreekt helemaal en het pantser is nu staalblauw, goud en zwart met rode lijnen.

Persoonlijkheid[bewerken]

Ventus is de jongste van de drie Sleutelzwaard gebruikers. Qua persoonlijkheid lijkt hij erg op Sora; hij is aardig, opgewekt, nieuwsgierig en raakt opgewonden van nieuwe of interessante dingen, maar raakt teleurgesteld wanneer Aqua of Terra weigeren hem mee te nemen omdat ze hem niet in gevaar willen brengen. Wanneer hij de kaartjes voor Disney Stad geeft, zegt hij met tegenzin dat hij twee "volwassenen" mee moest nemen, maar hij lijkt zijn status als jongste van de groep niet erg te vinden.

Hij maakt snel nieuwe vrienden in andere werelden, geeft echt om Terra en Aqua en ziet Terra zelfs als een oudere broer. Ventus kan moeilijk omgaan met hoe Terra toegeeft aan de duisternis in zijn hart. Sommige van zijn karaktertrekken zijn mogelijk doorgegeven aan Sora toen zijn hart met dat van hem samenvoegde. Naast zijn aardige persoonlijkheid, toont hij ook een hoop moed, helemaal wanneer hij voor de laatste keer tegen Vanitas vecht, waar hij belooft voor zijn vrienden te vechten, hoewel hij weet dat hij daardoor zijn hart kwijtraakt.

Vaardigheden[bewerken]

Sleutelzwaard en vechtstijl[bewerken]

Ventus is de snelste en behendigste van het trio. Zijn vechtstijl bestaat uit ontwijken, snelle bewegingen en snelle combo's. Ventus heeft een affiniteit met de elementen Wind en Licht en gebruikt die in verschillende technieken en spreuken.

Ventus' gevechtsstijl bestaat uit snelle, wijde, backhand slagen met zijn Sleutelzwaard. Zijn slagen zijn niet zo krachtig als Sora's tweehandige slagen of Terra's krachtige slagen, maar het vermogen om snel te slaan maakt zijn lage kracht goed.

Naast zijn snelle aanvallen, heeft Ventus een aantal exclusieve aanval commando's in Kingdom Hearts Birth by Sleep. Hij kan zijn natuurlijke affiniteit voor acrobatiek gebruiken in een verlengde versie van Ars Arcanum en bezit gevorderde Sleutelzwaard-werpende vaardigheden als Wind Raid, Spark Raid en Treasure Raid. Door gebruik te maken van zijn Wind affiniteit kan Ventus Tornado Strike gebruiken om vijanden weg te blazen. Nog een exclusieve, ultieme aanval, Salvation, gebruikt zijn licht affiniteit tot het uiterste. Ventus maakt ook gebruik van zijn wind krachten in zijn persoonlijke genadeslagen, zoals de Luchttalent serie en zijn ultieme genadeslag, Stratosfeer. Ventus heeft ook een ander exclusief Genadeslag Commando, Viering.

Magie[bewerken]

Hoewel hij niet zo bedreven is in magie als Aqua, heeft Ventus een groot assortiment aan spreuken, waaronder twee exclusieve spreuken. Dit zijn Tornado, een krachtige windvlaag die vijanden meesleurt, en Faith, wat krachtige lichtstralen rond Ventus creëert.

Overig[bewerken]

Naast een variëteit aan vaardigheden die alle drie de hoofdpersonen kunnen gebruiken, heeft Ventus drie exclusieve Commandostijlen en twee exclusieve Shotlocks. Zijn eerste exclusieve Commandostijl, Kookpunt, laat Ventus zijn snelle vechtstijl optimaal gebruiken. Zijn tweede exclusieve Commandostijl, Cycloon, laat Ventus de kracht van wind gebruiken om draaiende slagen uit te voeren in alle richtingen. Tijdens zijn derde exclusieve Commandostijlen, Vleugelzwaard, gebruikt hij zes zilver-witte, gloeiende zwaarden van licht die achter hem aan zweven als zes gloeiende vleugels, wat lijkt op een Serafijn, een Engel met zes vleugels.

Ventus kan twee exclusieve Shotlocks gebruiken, Pulse Bomb en Multivortex. Daarnaast kan hij ook de Shotlock, Dark Link, gebruiken in het laatste gevecht met Vanitas, wanneer hij de Vanitas D-Link geactiveerd heeft.

Ventus kan ook de welbekende Duikelrol gebruiken en een offensieve versie, Donderrol genaamd. Daarnaast kan hij ook Glijden en Vliegen en Vuurglijden, een offensieve versie van Glijden. Het Ommekeer commando laat Ventus aanvallen ontwijken en snel achter een vijand komen, net als het Reactie Commando in Kingdom Hearts II.

Wapens[bewerken]

Ventus' Sleutelzwaarden zijn gebalanceerd in Kracht en Magie. Zijn versies van gewone Sleutelzwaarden zijn korter dan die van Terra en Aqua, dit helpt om ze beter te gebruiken in zijn backhand-stijl. Ventus heeft drie exclusieve Sleutelzwaarden, Verdwaalde Wind, wat verwijst naar het Wind element, Dartelende Vlam, wat verwijst naar Lea en Verloren Geheugen, wat verwijst naar zijn geheugenverlies.

Galerij[bewerken]