Vleugelzwaard

Uit KHWiki NL
Ventus gebruikt Vleugelzwaard.

Vleugelzwaard (ウィングブレード Wingu Burēdo?, Wingblade) is een Level 2 Commandostijl van Ventus in Kingdom Hearts Birth by Sleep. Het wordt geactiveerd door het gebruik van Magneet-gerelateerde commando's, Edge-gerelateerde commando's of Represailles terwijl een Level 1 Commandostijl actief is.

Verschijning[bewerken]

Wanneer Ventus Vleugelzwaard gebruikt, krijgt hij een helderblauw aura om zich heen. Ventus wordt omringd door zes zwaarden van licht die naast hem vliegen, wat doet denken aan de vleugels van een engel. Wanneer Ventus aanvalt, pakt hij een van hen. Terwijl Ventus Vleugelzwaard gebruikt, worden zijn aanvallen veel sterker en moeilijker te blokkeren, terwijl zijn combo's worden verlengd, wat voorkomt dat vijanden zijn aanvallen ontwijken. De standaard combo bestaat uit vier slagen en de combo sluiter is een geladen draai gevolgd door een neerwaartse slag. De genadeslag bestaat uit Ventus die de zwaarden in de grond gooit, zodat ze een altaar-achtige vorm vormen. Dan landt Ventus in het midden van de zwaarden terwijl een heldere schokgolf van licht aan alle vijanden op het scherm schade aanrichten.

Vleugelzwaard leren[bewerken]

Zie Ook[bewerken]